„Cu parere de rau trebuie sa spun ca piata a dat un pic inapoi, desi incepuse sa se maturizeze. Cumparorii luau ceea ce vroiau sa aiba si puteau sa-si permita ceea ce vroiau. Acum au o oarecare tendinta sa se intoarca inapoi si sa cumpere ce este mai ieftin. Si asta n-ar fi esentialul. Problema este ca din cauza cererii mai scazute, partenerii nostri nu mai pun la dispozitia clientului o diversitate atat de mare de produse, motivul fiind strict financiar. Da, criza ne afecteaza, din punct de vedere financiar. Din pacate, nu numai pe IT ci pe toate domeniile. Daca te uiti pe rafturi vezi ca diversitatea de produse este mai scazuta, si in general gasesti doar produsele de baza”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Irinel Ilie (foto).
Compania a mentionat insa ca nu are probleme cu distribuitorii sai si ca strategia pe termen lung a companiei ramane neschimbata. „Nu avem probleme cu distribuitorii. Avem un sistem de plati foarte bine securizat si greu de pacalit. Nu poti sa ramai cu datorii prea mari la HP. Expunerea este foarte bine masurata”, a precizat Irinel Ilie.
Aceasta este de parere ca cei care vor supravietui crizei sunt cei care reusesc sa ramana profitabili. Scaderea preturilor nu este o solutie. „Nu ajuta pe nimeni sa fie ieftini acum si sa moara. Toata lumea incepe sa inteleaga ca este ceva temporar. Potentialul pietei este acelasi, si pe termen lung Romania ramane o tara cu potential”, a adaugat Irinel Ilie.
De aceeasi parere este si Marius Persinaru, country manager al Xerox Romania si Xerox Republica Moldova, care a declarat anterior ca Romania are potential foarte mare insa ca in contextul crizei ea s-a schimbat total fata de anii anteriori.
Piata romaneasca de imprimante are o valoare de ordinul sutelor de milioane de euro, iar HP are o cota de piata de circa 50%, conform propriilor estimari.
Principalii concurenti ai HP Romania pe piata de imprimante sunt Xerox, Canon, Epson, Brother si Lexmark.