Astfel, aplicatii web precum harti, grafice, translatoare, servicii de stiri sau Wikipedia vor fi integrate cu Websphere, platforma IBM de aplicatii web destinata mediului de afaceri.
Softul de la IBM este folosit de angajatii unei companii pentru schimbul rapid si sigur de informatii, costul unui abonament fiind de 50 de dolari pe an. Aplicatiile Google vor fi adaugate fara vreun cost suplimentar pentru clientii finali. Companiile vor avea in continuare control asupra aplicatiilor utilizate de angajati, putand decide care mini-aplicatii Google vor fi accesibile angajatilor..
Unirea celor doua platforme de aplicatii web va permite milioanelor de utilizatori Websphere sa aleaga din peste 4.000 de servicii Google Gadgets.
„Aceste portaluri sunt valoroase nu doar pentru consumatorii de rand. Mediul de afaceri isi doreste acelasi continut. De ce sa tinem separate aceste doua universuri?” a declarat joi Larry Bowden, vice-presedinte al diviziei pentru portaluri si servicii Web a IBM.
IBM Websphere este liderul mondial in segmentul de portaluri destinate mediului de afaceri, cu o cota de piata de 30%, potrivit studiilor efectuate de Gartner si IDC International.
Printre clientii acestui portal se numara banci, companii energetice, guvernul Indiei, Lufthansa sau operatorul hotelier al Disney, Starwood Hotels.