Pana in 2012, IDC estimeaza pentru Romania o crestere anuala a numarului de PC-uri cu peste 25%, la aproape 2,9 milioane de unitati. In timp ce cresterea anuala (CAGR) la desktop-uri si servere de tip x86 va fi doar de o cifra, cererea pentru notebook-uri va avea o crestere anuala de aproximativ 45%.
In 2007, piata romaneasca de PC-uri a inregistrat una din cele mai bune performante din ultimii ani, crescand cu 46,5% in volum si 64,4% in valoare fata de anul anterior. Au fost vandute 942.987 de PC-uri, inregistrandu-se o valoare de 828,2 milioane de dolari (606 mil. euro).
Piata romaneasca de PC-uri a crescut cu 29,3% ca numar de unitati comercializate in perioada aprilie-iunie, fata de perioada similara a anului trecut, in timp ce valoric a evoluat cu 23,3%, conform IDC.
„Pe partea livrarilor, vendorii au reusit sa ieftineasca preturile PC-urilor si si-au imbunatatit strategiile, venind cu solutii inovative: liniile produselor disponibile pe piata locala au fost diversificate si reinnoite, noi acorduri de vanzare au fost incheiate intre vendori si distribuitori, cateva parteneriate inventive intre vendorii de PC-uri si furnizorii de Internet au fost, de asemenea, initiate”, au declarat oficiali ai IDC.
Vanzarile de desktop-uri au crescut cu 26,2% in volum si 48,8% in valoare in 2007. Cererea a venit din partea segmentului SOHO (small office, home office) si sectorului afacerilor mici si mijlocii. Chiar si in conditii favorabile, partea desktop-urilor din totalul PC-urilor a scazut cu mai mult de 10 puncte procentuale in 2007, de la 76% in 2006, la 65,5%, si trendul este asteptat sa continue si in anii urmatori.
Notebook-urile au reprezentat cel mai dinamic segment din piata, inregistrand anul trecut o crestere fara precedent: 117,3% ca numar de unitati comercializate si 94,8% in valoare fata de anul anterior. Utilizatorii casnici si-au marit de aproape 4 ori cererile pentru notebook-uri in 2007, in timp ce in jur de jumatate din notebook-uri s-a dus catre sectorul de afaceri mici.
Serverele de tip x86 au raportat, de asemenea, un salt remarcabil in 2007. Dupa ce au scazut cu 10% cu un an inainte, in 2007 vanzarile au crescut cu 27% in volum si 38% in valoare.