Compania a lansat in acest sens o platforma de cloud computing numita More. Practic, pentru 48 de euro pe luna, Teamnet ofera companiilor acces la componentele de management al relatiei cu clientii (CRM) si de facturare ale platformei, o conexiune de Internet si un laptop. „Am identificat o ‘nisa’ de 180.000 de firme pe care am hotarat sa intram”, spune Calin Butunoi, managerul diviziei More din cadrul Teamnet.
Pe aceasta nisa nu este, insa, totul roz, mai ales ca agentii de vanzari ai companiei fac de multe ori „educatie” cu firmele cliente.
In opinia sa, segmentul IMM se confrunta, in acest moment, cu o lipsa profunda de cunoastere in ceea ce priveste solutiile de acest gen, iar agentii de vanzari ai companiei fac de multe ori „educatie si awareness”. „Clientii nu stiu, practic, ca exista solutiile astea. De multe ori, abia de la a doua intalnire incepe procesul de vanzare”, spune acesta.
Platforma More a implicat „investitii in hardware, software si oameni”, iar investitiile financiare s-au situat intre 50.000 si 100.000 de euro. „In momentul asta nu este un proiect profitabil din punct de vedere al banilor„, spune Butunoi.
Totusi, compania isi propune ca aceasta divizie sa ajunga sa genereze pana la 10% din veniturile Teamnet in perioada urmatoare.
„In 12-18 luni, cresterea bazei de clienti IMM-uri a Teamnet va fi exponentiala, iar orientarea in cadrul IMM-urilor se va face catre solutii SaaS fata de alte variante”, spune Butunoi.
Platforma More are in acest moment aproximativ 1.500 de utilizatori. In medie fiecare companie client aduce 10-15 utilizatori platformei.
Compania a ales sa se concentreze pe o solutie ce presupune un cost lunar, in detrimentul unuia unitar, intrucat aceasta este tendinta in piata. Acest lucru este cauzat de mediul economic, care a impus ca toate companiile sa fie extrem de atente la cheltuieli, la investitiile pe care le fac si sa caute solutii cu cheltuieli lunare fixe, pe care sa le controleze cat mai usor.
„In 2009 erau foarte multe companii care aveau prevazute bugete de cateva sute de mii de euro pentru a implementa solutii precum document management, CRM sau ERP si nu au facut-o de teama unui astfel de pas”, spune Butunoi.
„Cand implementezi o solutie CRM de 300.000 de euro trebuie sa cumperi hardware aferent si sa il amortizezi conform legislatiei in vigoare. Daca din 70 de licente mai ai nevoie doar de 40, pe restul de 30 le-ai platit si te uiti la ele”, explica acesta.
„Si atunci, desi toata lumea credea ca IT-ul o sa o duca mai bine, ca toata lumea investeste, de fapt IT-ul a stagnat. In momentul acesta se simte o dezmortire in piata, insa a fost o perioada lunga de incertitudine”, spune reprezentantul Teamnet.
Potrivit acestuia, bugetele destinate software-ului au scazut in ultima perioada, in dorinta firmelor de a-si eficientiza operatiunile. In acest context, concentrarea pe solutii tip SaaS ce implica costuri lunare in detrimentul unui cost unitar de licentiere pare a fi o tendinta generala in piata IT.
Aceasta strategie a fost aplicata si de furnizorul de software Wizrom, care a ales sa se concentreze mai mult pe zona de inchirieri, [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-it-c/cum-si-a-schimbat-strategia-un-furnizor-software-ne-concentram-mai-mult-pe-inchirieri-63461/]dupa cum declara pentru DailyBusiness.ro[/url] Adrian Bodomoiu, directorul general al companiei.