Potrivit sutdiului Ernst & Young –
Opportunity and optimism: How CEOs are embracing digital growth, aproximativ jumatate
dintre directorii executivi intervievati considera ca media digitala va genera
o crestere a veniturilor globale si a marjelor cu cel putin 10% in urmatorii trei
ani.
Intrebati care sunt tehnologiile care vor
genera cresteri importante in urmatorii ani, 79% dintre directorii executivi au
indicat tabletele.
„Directorii executivi sunt ferm convinsi de rolul important pe care il va juca digitalul
in viitorul companiilor lor”, a declarat John Nendick, global media & entertainment leader al
Ernst & Young.
„Se inregistreaza un optimism crescut in
randul liderilor din industrie fata de acum cativa ani, cand potentialul
digitalului era privit cu oarecare neincredere. Toti directorii executivi cu care
am discutat acum considera digitalul cel mai important factor care poate genera
un impact considerabil asupra procesului de crestere, atat a veniturilor cat si
a marjelor „, mai spune Nendick.
Tehnologiile
creeaza noi ecosisteme digitale accelerand ritmul cresterii in industria de
media
Raportul abordeaza, de asemenea, impactul „ecosistemelor
digitale”, prin care consumatorii vizualizeaza si distribuie mai departe
continutul pe o multitudine de dispozitive interconectate.
Ecosistemele accelereaza
capacitatea consumatorilor de a descoperi si selecta informatia dorita, cu atat
mai mult cu cat si companiile de media si de divertisment isi concep si isi
promoveaza produsele si serviciile adaptate pentru aceste ecosisteme digitale
individuale.
„Integrarea continutului media cu dispozitivele si retelele creeaza ecosisteme
digitale autonome. Cu cat sunt mai multi utilizatori care interactioneaza cu
continutul, cu atat e mai usor sa descoperi profilul acestora, de la obiceiuri,
la informatii preferate, la publicitate si servicii care pot influenta aceste
ecosisteme sa evolueze si sa creasca „, a declarat Howard Bass, Senior
Partner, global media
& entertainment advisory services, Ernst & Young LLP.
Dispozitivele
mobile devin cel mai important factor de crestere a consumului de continut
Intrebati care vor fi cei mai importanti trei
factori de crestere a consumului de continut in urmatorii trei ani, directorii
executivi au avut un singur raspuns. Ei considera, in proportie de 100%, ca dispozitivele
mobile (inclusiv tabletele) reprezinta factorul cheie in stimularea cererii de
continut.
Directorii executivi sunt optimisti si in privinta
pietelor emergente, unde cresterea numarului de utilizatori de dispozitive
mobile coroborata cu imbunatatirea infrastructurii de banda larga pe suport
wireless creeaza oportunitati semnificative de crestere pentru companii.
In ceea ce priveste cele mai mari provocari cu
care se va confrunta industria media si de divertisment in urmatorii trei ani, respondentii
considera, intr-o majoritate covarsitoare, ca incertitudine economica globala si
incapacitatea de a convinge consumatorii sa plateasca valoarea justa pentru continutul
digital reprezinta principalele doua ingrijorari.
Acestora li se adauga eliminarea intermediarilor
dintre companii si utilizatorul final, ceea ce va atrage dupa sine nevoia de a
dezvolta o relatie directa business-to-consumer, ambiguitatea structurala si de
reglementare, precum si reducerea si/sau realocarea bugetelor de marketing.
Alte date rezultate din raport mai arata ca:
Rezultatele studiului se bazeaza pe un sondaj realizat cu 34 de directori executivi din companii globale de media si de divertisment, cu venituri anuale de peste 300 de miliarde
de USD.
Companiile sondate provin dintr-o zona geografica vasta si cuprind o mare varietate de sectoare de
activitati media si de divertisment,
inclusiv divertisment video, televiziune, muzica, jocuri electronice, servicii de divertisment,
retele de cablu, operatori prin cablu si
satelit, internet si media interactiva,
publicitate, edituri si trusturi mixte.