Această abordare sugerează că inteligenţa artificială poate deveni un instrument esențial pentru candidați în redactarea aplicațiilor, crearea de CV-uri și identificarea posturilor vacante, potrivit unui articol din Financial Times.
Companii de recrutare de renume global oferă acum instrumente AI pentru a ajuta candidații să-și sporească șansele de succes. Un exemplu este Stepstone Group, care pune la dispoziția utilizatorilor un generator de scrisori de intenție bazat pe descrierea postului și informațiile din CV-ul candidatului. Acest instrument și generatorul de CV-uri au fost folosite de 2,6 milioane de ori în ultimul an. Alte companii, precum Kickresume, se specializează în produse asistate de AI dedicate creării de CV-uri și scrisori de intenție.
„Organizaţia noastră este deja pe drumul integrării AI în procesele de recrutare şi este important ca şi candidaţii să se adapteze”, a declarat James Barrett, director general al Michael Page Technology, mai arată Financial Times.
Acesta a subliniat beneficiile clare ale utilizării tehnologiei, adăugând că „folosite corect, instrumentele de inteligenţă artificială pot ajuta o aplicaţie să avanseze în următoarea etapă de selecţie”.
Sebastian Dettmers, CEO al The Stepstone Group, a remarcat, de asemenea, că AI oferă candidaților posibilitatea de a prezenta „cea mai bună versiune a lor în raport cu cerințele postului”. Opiniile acestor lideri în recrutare indică o schimbare de percepție, având în vedere că, anterior, unii recrutorii avertizau asupra riscurilor asociate cu aplicațiile automatizate. Printre acestea se numărau riscul de a denatura abilitățile reale ale candidaților sau posibila supraaglomerare a procesului de selecție prin aplicații masive.
Platforma LinkedIn, cunoscută pentru facilitarea conexiunilor profesionale și dezvoltarea carierei, a lansat recent o serie de instrumente AI care asistă utilizatorii în redactarea scrisorilor de intenție, evaluează potrivirea lor pentru diferite posturi și oferă feedback pe baza CV-urilor. Conform LinkedIn, 90% dintre utilizatorii acestor funcții au apreciat utilitatea lor, iar compania intenționează să extindă aceste funcționalități și către utilizatorii neabonați.
Aceste inovații AI în domeniul recrutării vin ca un răspuns la creșterea utilizării tehnologiilor de screening automatizat de către angajatori. De exemplu, Stepstone a conceput generatorul de CV-uri astfel încât să fie ușor de „citit” de software-ul ATS (Applicant Tracking Systems), care filtrează candidații pe baza unor cuvinte-cheie și criterii specifice.
AI a câștigat rapid popularitate în rândul diferitelor generații, în special printre tineri. Potrivit unui sondaj recent efectuat de grupul de resurse umane Randstad, 57% dintre tinerii din Generația Z utilizează deja AI pentru redactarea aplicațiilor, CV-urilor și scrisorilor de intenție. Milenialii sunt, de asemenea, deschiși la această tehnologie, în proporție de 40%, în timp ce 21% dintre Generația X și 13% dintre baby boomeri au adoptat utilizarea AI pentru aceste scopuri.
În contextul unui peisaj profesional din ce în ce mai competitiv, utilizarea AI în procesele de recrutare nu doar că facilitează crearea de CV-uri și aplicații atractive, dar poate îmbunătăți considerabil șansele candidaților de a trece de prima etapă a selecției. Recrutorii și platformele de profil sugerează că aceste instrumente devin nu doar o tendință, ci și o resursă strategică pentru candidați, având potențialul de a influența modul în care aceștia sunt evaluați și selectați pentru diverse poziții.