Centrul va fi un hub regional care va
asigura distributia si suportul tehnic pentru produse TP-Link pentru
clientii din Europa de Sud-Est, respectiv Bulgaria si tarile din zona
Adria.
“Romania este a doua cea mai importanta piata dupa
vanzarile de echipamente de retea din Europa de Est, dupa Polonia si
a cincea la nivel global in functie de viteza de Internet. Astfel,
decizia deschiderii unui birou local si a unui centru logistic aici
se datoreaza atat potentialului extraordinar de dezvoltare pe care
piata locala il are, cat si pozitiei geografice care faciliteaza
interactiunea cu distribuitorii si clientii nostri din regiune. In
plus, piata a ajuns la maturitate, iar conectarea la internet si
accesul rapid la informatii au devenit servicii disponibile pentru
marea parte a populatiei”, a declarat Hermes Song (foto), directorul
general al TP-Link Romania.
Pentru primul an de functionare a
depozitului regional, TP-Link estimeaza livrari de cel putin 1,5
milioane de unitati, dintre care aproximativ 35% vor fi destinate
pietei locale.
In prezent, 80% din vanzarile
producatorului chinez in Romania sunt reprezentate de routere
wireless, segment de produs pe care compania detine o cota de piata
estimata la 55%.
“Anul trecut, TP-LINK a inregistrat o
crestere cu 30% a cifrei de vanzari in conditiile in care livrarile
au fost facute exclusiv prin distribuitori. Avand prezenta direct,
crestem, practic, disponbilitatea produselor noastre atat pe
segmentul consumer, cat si SoHo/IMM-uri ceea ce se va concretiza
intr-un avans de 50% al livrarilor. Pe termen mediu, ne propunem sa
atragem cel putin un client ISP sau telecom. In contextul
diversificarii portofoliului de clienti, avem in vedere investitii
atat in servicii de suport pentru clientii finali prin intermediul
unui call-center, dar si traininguri si programe online de suport
pentru clientii companii”, a declarat Bogdan Mihalcea, director de
vanzari TP-Link pentru Romania.
In 2012, piata locala de
echipamente de retea pentru segmentul consumer si SoHo s-a cifrat la
20 de milioane de dolari, din care 15 milioane de dolari au
reprezentat vanzarile de echipamente wireless routing, potrivit
estimarilor companiei. Pentru anul in curs, TP-Link anticipeaza o
crestere moderata a pietei, de aproximativ 10%.
“In
segmentul switch-urilor ne asteptam la o triplare a livrarilor fata
de anul trecut. Pe zona de routere, ne propunem o crestere de minim
35% a livrarilor. Mizam, de asemenea, pe un avans al vanzarilor de
echipamente de supraveghere prin IP, dar si adaptoare powerline,
segmente de produs cu mare potential de crestere”, a mai declarat
Bogdan Mihalcea.
Compania TP-Link este prezenta pe piata
romaneasca din 2007, prin trei distribuitori oficiali: Network One
Distribution, Mondo Plast si Royal Computers.
Printre concurentii TP-Link se numara
D-Link, Cisco si Belkin-Linksys.
Produsele TP-Link sunt disponibile in
peste 120 de tari si deservesc zeci de milioane de clienti.
Portofoliul de produse al TP-Link cuprinde echipamente din categoria
wireless, ADSL, routere, switch-uri, camere IP, adaptoare powerline,
servere de imprimare, convertoare media si adaptoare de retea.