- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Ioannidis, Romtelecom: In 2010 ne mutam atentia spre clientul individual. Reglam ofertele in functie de orase si chiar de cartiere

16 Mar, 12:50 • emanuel.ceciu
Dupa ce in 2009 Romtelecom a avut ca principal obiectiv personalizarea serviciilor si optimizarea preturilor pentru segmentul business, oficialii companiei subliniaza ca 2010 va fi dedicat nisei rezidentiale. "Avem o strategie bine pusa la punct prin care vom adresa segmentul rezidential, vom avea oferte diferite de la oras la oras sau chiar de la cartier la cartier", a declarat marti Yorgos Ioannidis, director general Romtelecom.
Ioannidis, Romtelecom: In 2010 ne mutam atentia spre clientul individual. Reglam ofertele in functie de orase si chiar de cartiere

Yorgos Ioannidis este membru Key People.

Ioannidis a oferit amanunte despre strategia si ofertele companiei locale pentru anul 2010. In fata unei concurente formate din peste 800 de firme, Romtelecom este nevoita sa abordeze foarte agresiv segmentul rezidential, prin oferirea de oferte personalizate pe regiuni. „In Giurgiu este alta piata decat in Constanta sau in Bucuresti. Avem strategii si preturi usor diferite, in functie de concurenta si de asteptarile clientilor, pe toate judetele sau chiar pe cartiere”, spune Ioannidis.

Acesta exemplifica prin trei noi oferte la serviciile Clicknet de Internet broadband. Prima oferta, denumita Surf, include viteza de 2 Mb si costa in jur de 4 euro. In unele regiuni insa, serviciul este oferit insa la putin sub 3 euro. A doua oferta se numeste Play, cu viteze intre 4-15 Mb si preturi, in functie de zona, sub 6,1 euro. Cea din urma oferta este Power, cu viteze de 100 Mb si preturi sub 8,1 euro.

„Vom incepe sa oferim solutii si noi pachete pentru clienti in functie de feedback-ul primit de la acestia. Din ce in ce mai des vom iesi pe piata cu idei venite din partea celor ce ne scriu sau ne sugereaza ceva, din afara companiei”, mai spune Yorgos Ioannidis.

In ceea ce priveste serviciile High Definition pentru Dolce, oficialul Romtelecom a subliniat ca 5 canale pot fi deja vizualizate in acest format pentru abonatii IPTV. Primele canale HD pentru clientii prin satelit vor deveni disponibile cel mai probabil in luna mai a acestui an.

Romtelecom va lansa de asemenea, pana la finele acestui an, un serviciu care va permite clientilor sa comande vizualizarea unor anumite filme sau emisiuni TV contra unei taxe (Video on Demand – VoD), a mai spus marti Ioannidis.

„Avem deja serviciul televiziune prin Internet (IPTV) si vrem sa ne completam portofoliul cu VoD”, a spus acesta.

Continutul TV la cerere va fi disponibil prin intermediul unei biblioteci, iar utilizatorul IPTV poate inregistra mai multe programe in acelasi timp pentru a le viziona ulterior.

Clientii Dolce Interactiv au la dispozitie un portal web prin care vor putea administra propria experienta TV.

In ceea ce priveste segmentul clientilor business, de la inceputul anului, Romtelecom a incheiat peste 50 de contracte cu clienti companii mari, valoarea primelor zece asemenea contracte depasind cateva milioane de euro.

Totodata, saptamana aceasta compania va lansa magazinul online extinzand astfel sistemul de comenzi actual la o platforma completa de e-commerce. Magazinul online Romtelecom va oferi astfel spre vanzare si contractare majoritatea produselor si serviciilor companiei. „Consideram ca mediul online are un mare potential, fapt confirmat de faptul ca numarul de inregistrari pentru serviciul MyAccount s-a dublat in februarie fata de ianuarie, in prezent avand peste 100.000 de utilizatori”, spune Ioannidis.

Vaporul Romtelecom trece printr-o furtuna. „Si capitanul, si marinarii sufera”

Seful Romtelecom admite faptul ca, pe langa optimizarea preturilor si personalizarea serviciilor, compania trebuie sa monitorizeze foarte atent costurile. „Trecem printr-o perioada extrem de dificila. Luna decembrie a lui 2009 a fost cea mai grea de cand sunt la Romtelecom, aproape niciuna dintre ofertele noastre nu si-a atins targeturile propuse in momentul lansarii pe piata”, spune Ioannidis.

Romtelecom a anuntat in februarie ca va disponibiliza 600 de angajati. „Tot in decembrie am luat aceasta decizie, ca urmare a cheltuielilor pe salarii mult prea mari, cred ca cele mai mari din piata telecom din Romania. Nu pot spune ce se va intampla in 2011. In functie de necesitati nu excludem sa recurgem alte disponibilizari, sper sa nu fie cazul. In conditiile acestea, trebuie sa ne adaptam rapid pietei”, subliniaza directorul general al Romtelecom.

Intrebat de catre DailyBusiness.ro care este starea de spirit in randul angajatilor, dupa acest anunt, Ioannidis a spus ca „daca Romtelecom ar fi un vapor, eu, capitanul, si multi marinari, toti suferim acum, in timp de furtuna. Multi sunt stresati, unii suparati, unii inteleg insa ca greul trebuie suportat pentru a trece cu bine de perioada de criza economica. Incercam sa-i ajutam pe cei disponibilizati, facilitam cel putin doua interviuri de angajare, ii ajutam sa redacteze CV-urile, recomandam companiilor partenere sa ii angajeze”, spune Yorgos Ioannidis.

Piata telecom se va stabiliza in 2010

Intrebat ce estimari inainteaza in ceea ce priveste intreaga piata telecom, care anul trecut a inregistrat o scadere de circa 20% fata de 2008, seful Romtelecom a raspuns ca se asteapta la o stagnare in 2010. „Nu ma mai astept la o asemenea scadere ci mai degraba la o stabilizare a pietei. Problemele economice prin care trece Grecia in prezent nu ne vor afecta. Atat Romtelecom cat si OTE, compania mama, au suficient cash pentru a sustine compania si a investi in continuare”, spune Yorgos Ioannidis.

Cu toate acestea, piata ramane extrem de imprevizibila, foarte multi factori luati „ca siguri” in prezent putandu-se intoarce in defavoarea oricarei companii telecom. „Sunt foarte, foarte multi parametri de luat in calcul, peste 800 de concurenti pe piata, economia este instabila, climatul nu imi permite sa fac previziuni exacte”, mai spune Ioannidis.

In ceea ce priveste afacerile companiei, care au scazut in 2009 cu 7%, seful Romtelecom spune ca in 2010 se asteapta ca veniturile sa creasca, fara sa ofere insa date mai exacte.

Concurenta Romtelecom pe piata locala ramane in continuare foarte puternica si este „demna de respect, de la cel mai mic la cel mai mare”. „Multinationalele sunt foarte puternice si surprinzatoare, chiar daca pe moment poate pot parea mai slabite. Nici jucatorii locali nu sunt de neglijat. Cel mai prost lucru pe care il poti face este sa subestimezi concurenta, acest mod de a gandi poate duce la pierzanie”, este de parere Ioannidis.

Oficialul companiei nu exclude ca in 2010 sa cumpere companii medii sau mici, daca acestea ofera servicii complementare sau prezinta interes intr-o anumita regiune. „Cercetam continuu piata, monitorizam concurentii si, in cazul in care vom fi interesati, avem banii necesari pentru a face oferte”, spune Ioannidis.

In ceea ce priveste Cosmote, care a achizitionat anul trecut Zapp si in cursul anului curent va incepe sa ofere servicii 3G, seful Romtelecom a comentat doar faptul ca „toate ofertele Romtelecom si Cosmote-Zapp vor fi complementare, nu se vor concura unele cu altele. Romtelecom are deja CDMA in mai multe zone rurale decat urbane”.

Principalii concurenti ai Romtelecom pe piata locala sunt Orange Romania, Vodafone Romania, UPC Romania sau RCS&RDS.