Concluzia a aparut in urma publicarii unui raport al companiei de servicii financiare JP Morgan, conform caruia Apple ar putea lansa la finalul anului o versiune mai ieftina a aparatului iPhone, numita iPhone Nano, care ar putea fi construita pe modelul playerului muzical miniatural iPod Nano.
Informatia legata de posibila lansare a iPhone Nano este sugerata de surse din lantul de furnizori precum si de o cerere inaintata de Apple pentru brevetarea unei inventii, a declarat analistul filialei taiwaneze a JP Morgan, Kevin Chang.
De asemenea este stiut faptul ca analistii financiari si chiar oficialii Apple au recunoscut ca este posibil ca iPhone sa „fure” din vanzarile celorlalte produse multimedia ale companiei. De aceea zvonurile potrivit carora a sasea generatie de iPod nu va mai avea celebra rotita „Touch-Wheel”, ea fiind in schimb afisata virtual pe un ecran sensibil la atingere similar celui de la iPhone, sunt tot mai vehiculate in presa internationala.
Analistii estimeaza ca la inceputul anului urmator Apple va lansa noi generatii de playere iPod care inglobeaza functii ale iPhone.
Apple a depus, la 5 iulie, o cerere pentru un brevet care se refera la un aparat portabil multifunctional dotat cu un sistem de control cu senzori tactili, al carui aspect este asemanator cu cel al playerului iPod Nano.
Gama iPhone ar putea fi extinsa prin convertirea playerului iPod Nano intr-un telefon care ar putea fi vandut la un pret de sub 300 de dolari, a declarat analistul companiei JP Morgan.
Pretul de vanzare al iPhone este de 500 sau 600 de dolari, in functie de spatiul de stocare disponibil.
A sasea generatie de iPod ar avea cel mai probabil un pret de lansare de pana in 300 de dolari, conform estimarilor analistilor citati de cotidianul Apple Insider.
Un astfel de aparat ar putea inregistra anul viitor vanzari de 30 pana la 40 de milioane de dolari, a precizat analistul. Obiectivul anuntat al companiei Apple este de a vinde anul viitor zece milioane de unitati iPhone si de a detine 1% din piata mondiala de telefoane mobile.
Aparatul iPhone se adreseaza, prin pretul sau ridicat, unui segment mic al pietei de aparate telefonice. In SUA, 85% din consumatori sunt obisnuiti sa cheltuiasca mai putin de 100 de dolari pentru un telefon mobil.
De aceea, analistii apreciaza ca un telefon mai ieftin produs de Apple ar avea sanse in fata unor producatori precum Nokia, Motorola, Samsung si Sony Ericsson.