„Cele mai cautate accesorii sunt cele dedicate gamei iPod, unde am ajuns la o rata de vanzare de 1 la 1. Adica pentru fiecare iPod vandut, comercializam cel putin un accesoriu. De cele mai multe ori insa, clientii revin si cumpara doua sau trei accesorii”, a declarat Zsolt Kadar, product manager al IRIS.
Acesta a precizat ca cele mai multe accesorii comercializate sunt castile, incarcatoare, accesorile pentru integrarea auto sau boxe si suporturi pentru iPod-uri.
„Avand in vedere costul mai redus al accesoriilor comparat cu produsul principal, ele nu reprezinta inca o pondere prea mare din totalul afacerilor companiei”, a spus Kadar.
Astfel, castile pentru iPod-uri costa circa 200 lei, o husa pentru iPod Touch costa circa 100 lei, un iPod Universal Dock costa 162 lei iar o telecomanda pentru iPod costa circa 225 lei. Unele accesorii, precum boxele externe sau unele casti etanse, pot costa insa peste 1.000 lei.
„Odata cu lansarea celui mai subtire laptop din lume si in Romania, care vine cu accesorii destul de scumpe, ponderea vanzarilor de accesorii din afacerile IRIS ar putea creste, dar nu semnificativ”, a mai spus Kadar.
Acesta a precizat ca nivelul vanzarilor de accesorii Apple la nivel international este mai ridicat decat cel din Romania, in principal datorita unei oferte mai generoase de accesorii, a unei „culturi” mai dezvoltate pentru acest brand precum si al unui numar mai mare de parteneri agreati Apple ce produc si comercializeaza astfel de dispozitive.
Doi dintre principalii parteneri ai IRIS, iStyle si Noumax, nu au oferit informatii pentru acest material.
„In Romania, interesul cumparatorilor pentru accesorii Apple este din ce in ce mai ridicat, astfel incat nu va mai dura mult pana cand si piata autohtona se va alinia trendului international”, a declarat Kadar.
„Pe segmentul de accesorii Mac, vanzarile sunt intr-o crestere semnificativa, direct proportionala cu vanzarea de sisteme Apple. Cele mai cautate accesorii Mac sunt diferitele modele de huse si genti, periferice (mouse wireless, tastaturi wireless) precum si hard disk-urile externe si routerele wireless”, a mai spus Kadar.
iPod-urile si accesoriile pentru acestea ocupa o pondere de circa 40% din afacerile IRIS, in timp ce gama de produse Mac ocupa circa 60% din afacerile companiei. Ponderea cea mai mare in cazul computerelor Mac o au laptop-urile, cu un procent de circa 65%, in timp ce computerele desktop au 35% in prezent, conform oficialilor companiei.