- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Isi revine consumul? Piata bunurilor de folosinta indelungata, la prima crestere trimestriala din ultimii doi ani

17 May, 11:08 • Redactia DailyBusiness
Piata bunurilor de folosinta indelungata a inregistrat prima crestere trimestriala din ultimii ani, ridicandu-se in primele trei luni ale anului la 307 milioane euro, cu 10,7% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unui studiu GfK.
Isi revine consumul? Piata bunurilor de folosinta indelungata, la prima crestere trimestriala din ultimii doi ani

Cea mai mare crestere, de 28,6%, a fost inregistrata de sectorul foto, unde valoarea totala a pietei a fost de 9 milioane de euro.

Sectorul IT, cel mai important din piata bunurilor de folosinta indelungata, a crescut in primul trimestru al anului cu 25,9%, pana la nivelul de 101 milioane euro, alimentat de cresterea vanzarilor de  laptopuri. Si celelalte categorii de produse, precum monitoarele, perifericele, si chiar si desktop-urile PC, au inregistrat cresteri.

Potrivit studiului GfK, piata tabletelor, desi modesta in prezent, are potentialul de a ridica vanzarile IT in urmatoarea perioada.

Vanzarile de electronicele de larg consum au inregistrat o crestere de 14,9%, ajungand la un nivel de 65 milioane euro.

Cresterea se datoreaza, in principal, vanzarilor bune de televizoare cu ecran plat.

In afara de o evolutie usor pozitiva a vanzarilor de dispozitive GPS, restul categoriilor de electronice au inregistrat vanzari in scadere.

Piata de electrocasnice mici a inregistrat, la randul ei, o crestere de 6,5% fata de valoarea din primul trimestru al anului trecut, pana la un nivel de 23 milioane de euro.

Cele mai mari cresteri ale vanzarilor au fost inregistrate de aparatele de coafat parul, aparatele pentur prepararea bauturilor calde, aparatele de ras, aparatele de tuns si fierbatoarele.

Vanzarile de electrocasnice mari s-au mentinut in primul trimestru al anului la nivelul de 59 milioane de euro.

Cele mai bune performante au fost inregistrate de masinile de spalat, iar cele mai slabe vanzari au fost inregistrate de aragazuri.

Piata telecom a scazut usor, cu 1,5%, pana la nivelul de 41 milioane de euro.

Vanzarile exprimate in unitati au inregistrat o crestere si mai mare, datorita cresterii ponderii smartphone-urilor, care au crescut pretul mediu de achizitie in acest sector.

Piata de imprimante si multifonctionale a scazut in primul trimestru al anului cu 23,3%, pana la nivelul de 8 milioane de euro.

Si pe aceasta piata se observa orientarea consumatorilor catre produse mai scumpe, care indeplinesc in acelasi timp nevoile consumatorilor de copiere, imprimare si scanare.

Urmărește Daily Business pe Google News