Vanzarile globale de terminale mobile au crescut in trimestrul doi al anului, fata de primul trimestru, pana la 265 milioane de unitati. Cresterea s-a datorat in mare parte evolutiei din Orientul Mijlociu si America Latina.
Comparativ cu trimestrul doi al anului trecut insa, piata a scazut cu 15,1%.
„Piata globala de telefoane mobile se apropie de minimul curbei recesiunii”, a declarat Tina Teng, analist al iSuppli. „Primii cinci jucatori de pe piata incep sa isi revina”, a mai adaugat aceasta.
Vanzarile pe anul 2009 vor scadea cu 9,9%, pana la 1,1 mld. unitati, primul declin anual din ultimii opt ani.
iSuppli estimeaza ca piata va continua sa creasca cu 6% pe trimestrul trei si cu 8,3% in ultimele trei luni ale anului in curs, comparativ cu trimestrele anterioare.
Rezultatele globale ale jucatorilor de top pe trimestrul doi
Nokia si-a mentinut si in trimestrul doi al anului curent pozitia de lider al pietei, desi a inregistrat o scadere cu 15,4% a comercializarilor fata de aceeasi perioada a lui 2008. Compania finlandeza a comercializat la nivel global 103,2 mil. unitati, in special din cauza concurentei tot mai acerbe din partea Samsung, Research in Motion si Apple.
Cea mai buna performanta a fost inregistrata de al doilea jucator de pe piata, Samsung Electronics, care a reusit sa isi creasca vanzarile cu 14,4% fata de trimestrul doi al lui 2008, pana la 52,3 mil. unitati.
„In prezent, nu sunt cresteri decat pe doua segmente de piata – smart phone-uri si telefoane foarte ieftine”, a mai spus Tina Teng.
LG Electronics, al treilea jucator de pe piata, a inregistrat o crestere de 7,6% a comercializarilor de mobile, pana la 29,8 milioane unitati.
Motorola, locul patru mondial, si-a redus vanzarile de mobile la aproape jumatate fata de anul precedent, pana la 14,8 milioane, in timp ce Sony Ericsson a inregistrat scaderi de 43,4%, pana la 13,8 milioane unitati.