Analistii financiari citati de catre Bloomberg sunt de parere ca Yahoo va recurge si la alte strategii pentru a recupera din cota de piata publicitara online pierduta in competitia cu Google Inc.
Yahoo a fost creat de Yang in perioada studiilor la universitatea din Stanford. In prezent, proiectul din studentie a devenit o afacere mult mai complexa, cofruntandu-se cu o concurenta acerba din partea rivalului Google Inc.
Aceasta schimbare este una foarte importanta pentru Yang, care pana in acest moment a detinut titlul de sef al Yahoo timp de peste un deceniu, jucand un rol in administrarea afacerilor de dezvoltare a companiei si lasand pozitia de conducere unor persoane angajate din exterior.
„Chiar daca este o responsabilitate foarte mare, pot spune ca sunt pregatit”, a declarat Yang, in varsta de 38 de ani, cu ocazia unei conferinte de presa tinuta la scurt timp dupa acest anunt. El il va inlocui pe fostul director executiv Terry Semel, care acum va ocupa pozitia de presedinte, lipsit insa de atributii executive.
Co-fondatorul Yahoo David Filo, care este persoana mai tacuta si mai interesata de partea tehnica din perechea de fondatori, contribuie la administrarea operatiunilor tehnice ce sustin reteaua globala a Yahoo, care beneficiaza lunar de peste 500 de milioane de clienti.
Yang si Filo, in biografiile carora se regaseste gluma potrivit careia amandoi „absenteaza de la programul doctoral de inginerie electrica de la Stanford”, fac parte din generatia legendara de studenti care au renuntat la studii pentru a deveni importanti oameni de afaceri.
De exemplu, grupul Apple a fost fondat de doi studenti, Steve Jobs si Steve Wozniak, care, in mod asemanator au renuntat la studii.
Fondatorii Google, Larry Page si Serghey Brin, au urmat cursurile aceluiasi departament ca si Yang si Filo, renuntand apoi la studii pentru a pune bazele principalului rival actual al Yahoo.
Yang a jucat un rol foarte important in divizia asiatica a Yahoo, unde grupul american domina piata.
Rolul lui Yang va fi de a recupera terenul pierdut in fata grupului Google pe piata publicitara, urmand a se confrunta si cu succesul crescut al unor retele de interactiune sociala precum MySpace si Facebook.
Yahoo a inregistrat venituri totale de 1,67 miliarde de dolari (1,24 miliarde euro) si un profit de 142,4 milioane dolari (106 milioane euro) in primul trimestru al anului 2007, in timp ce rivalul Google, a inregistrat 3,66 miliarde dolari (2,73 miliarde euro) si un profit net de 1 miliard de dolari (746 milioane euro).