„In contextul actual al pietei orice miscare trebuie calculata foarte bine. Este foarte usor sa cazi spre o marja negativa daca nu faci miscarile care trebuie”, a adaugat Pasat.
In primul trimestru fiscal al acestui an, aprilie-iunie, afacerile JVC Romania au scazut cu 20%. „In cel mai rau caz, anul acesta, cifra de afaceri va urmari trendul din primul trimestru si vom inregistra o scadere de 20%”, a declarat Pasat.
Cifra de afaceri pe 2008 a JVC Romania si Bulgaria, de 8,5 mil. euro, a fost ajutata sa creasca de catre camerele video. Ponderea celor doua tari a fost egala in cifra de afaceri totala a reprezentantei, lucru care se va pastra si in 2009, conform companiei.
„Daca pana anul trecut ne-am concentrat pe mentinerea unui share de aproximativ 12-13% pentru camere video si 25% pentru car audio, dorim ca, in acest an, prin diversificarea gamei de produse si prin extinderea ariei de acoperire in magazinele de retail sa crestem cota de piata a JVC pe toate categoriile”, a declarat Bogdan Pasat, care are 32 de ani si o experienta de 7 ani pe piata de retail.
.
Motivul pentru care ponderea contributiei Bulgariei si Romaniei la cifra de afaceri a JVC a fost egala este gama restransa de produse si numarul limitat de parteneri din Romania. „Anul acesta, desi piata va scadea cu peste 35%, vom reusi sa crestem datorita faptului ca ne-am marit gama de produse si numarul de parteneri. In prezent avem 10 parteneri mari in retailul din Romania, ne lipsesc doi parteneri mari, deci avem o acoperire de 80% din piata, iar anul acesta ne vom mari gama de LCD-uri premium, camere video si car multimedia”, a precizat Pasat.
JVC Romania a raportat o cota de piata de 13% pe piata de camere video, fiind prezenti pe acest segment doar prin camere video cu HD. Pe piata de LCD-uri JVC nu are inca o prezenta bine determinata, insa estimeaza o cota de 2% pentru anul curent.
Camerele video si car audio au reprezentat in 2008 fiecare 40% din cifra de afaceri a JVC Romania, restul de 10% fiind reprezentate de LCD-uri si accesorii.
Piata de LCD-uri si electronice
„Toti producatorii japonezi au fost afectati de diferenta de schimb valutar si de valorificarea yen-ului, astfel ca preturile produselor au urcat cu pana la 30%. In acest sens, pe piata de LCD-uri au avut mult de castigat producatorii coreeni”, a adaugat Bogdan Pasat.
In Romania, piata totala de produse electronice se va ridica in 2009 la 300 milioane de euro, din care aproximativ 200 de milioane o reprezinta sectorul televizoarelor cu LCD si plasma, estimeaza reprezentantul JVC Romania. „In Romania, aproximativ doua treimi din valoarea pietei de electronice este reprezentata de segmentul LCD si plasma. Cu toate acestea, sectorul LCD si plasma este cel mai putin afectat in perioada de criza. Desi zona LCD este ofertanta ca volum, batalia intre producatori se da mai ales in segmentul de entry-level, unde marginile sunt foarte mici si unde preturile au atins un nivel critic, fiind greu de crezut ca vor mai cobori. Datorita campaniilor de buy-back, piata s-a mai dezmortit dupa primele luni ale anului. In schimb, piata altor categorii, cum ar fi camerele video sau car audio a cazut chiar cu 50%. In prezent, romanii cumpara mai ales produse basic, urmarind cu mare atentie promotiile, fiind mai interesati de pret. Din acest motiv, foarte afectate sunt produsele din segmentul „step-up”, pentru ca nu este perceputa valoarea adaugata data de caracteristicile suplimentare„, a precizat Bogdan Pasat.
Cea mai buna luna pentru vanzarile de electronice, dupa luna decembrie, a fost de obicei luna august, luna in care cei plecati in Italia sau Spania la munca se intorc acasa si cheltuiesc banii castigati. „Speram sa se continue acest trend si in 2009”, au adaugat reprezentantii JVC.
JVC Romania este supervizata de catre compania de vanzari JVC International, cu sediul in Viena, Austria. JVC International supervizeaza toate activitatile de vanzare din Estul si Centrul Europei, reunind activitati de vanzare din tari precum Polonia, Cehia, Ungaria, Ucraina, Rusia, Romania si Bulgaria.
Activitatile de vanzare, promotii si marketing din Romania si Bulgaria sunt organizate si coordonate de biroul din Romania, infiintat anul trecut.
JVC se afla printre primii trei producatori la nivel mondial, din punct de vedere al vanzarilor, pe segmente precum camere video, sisteme audio pentru casa, echipamente audio si multimedia pentru masina si accesorii.