Astfel, ecranele LCD si plasmele care depasesc diagonala de 37-38 de inci reprezinta mai putin de 20% din piata, spune Pasat.
„Vanzarile de LCD tin piata de electronice pe linia de plutire. Fata de 2008, din punct de vedere cantitativ, piata este cam la acelasi nivel. Valoric insa, cu 5-10% mai mica”.
Pasat considera ca rata de penetrare a ecranelor LCD in Romania este probabil mai mica de 10%. Avand in vedere ca media europeana este de circa 50%, potentialul pietei din Romania ramane ridicat.
„Daca luam in calcul ca incepand cu lansarea in Romania a televizoarelor cu ecran plat (LCD sau plasma) s-au vandut un numar de aprox. 850.000 unitati, raportat la un numar de 7,6 mil camine rezulta o penetrare de 11-12%. Daca scadem din aceaste cantitati produsele vandute B2B si faptul ca in mediul urban mai ales familiile cu venituri medii-mari detin 2 astfel de televizoare, rata de penetrare este cel mai probabil de sub 10%”, a declarat Bogdan Pasat, reprezentant JVC.
Reprezentanta locala a producatorului japonez de electronice JVC targeteaza o marja de profit de doar 1% anul acesta in Romania si Bulgaria, la afaceri de 9 – 9,5 milioane de euro, in crestere cu 11% fata de anul trecut.
JVC Romania este supervizata de catre compania de vanzari JVC International, cu sediul in Viena, Austria. JVC International supervizeaza toate activitatile de vanzare din Estul si Centrul Europei, reunind activitati de vanzare din tari precum Polonia, Cehia, Ungaria, Ucraina, Rusia, Romania si Bulgaria.
Activitatile de vanzare, promotii si marketing din Romania si Bulgaria sunt organizate si coordonate de biroul din Romania, infiintat anul trecut.
JVC se afla printre primii trei producatori la nivel mondial, din punct de vedere al vanzarilor, pe segmente precum camere video, sisteme audio pentru casa, echipamente audio si multimedia pentru masina si accesorii.