Anterior, Kaspersky era prezenta in Bulgaria prin intermediul a doi parteneri, mai mici decat Asbis. In Romania, Asbis are peste 1.200 de parteneri.
„Avand in vedere ca in Bulgaria suntem la inceput de drum, un partener de talia Asbis ne determina sa fim foarte increzatori asupra potentialului de crestere. Evident, asteptarile sunt ajustate la contextul de business din ambele tari – economic, politic si de evolutie a industriilor complementare”, a declarat Teodor Cimpoesu (foto).
„Asbis este un partener cu o retea extinsa si un portofoliu important de clienti, care vor contribui semnificativ la atingerea obiectivelor de business propuse atat pentru aceasta perioada, cat si pentru viitor”, a completat Cimpoesu.
Oficialii Kaspersky au subliniat ca nu mai au planuri de extindere a parteneriatelor de distributie, bazandu-se pe cele deja incheiate. Cele mai mari doua parteneriate incheiate de Kaspersky pe piata autohtona sunt cele cu RHS Distributie si Asbis Romania.
„Din perspectiva distributiei, RHS ramane un partener important si strategic, si speram ca acest duo sa se potenteze reciproc pentru a atinge obiectivele de crestere, la nivel local noi neavand alte planuri de extindere a parteneriatelor de distributie”, a mai spus Cimpoesu pentru DailyBusiness.ro .
Noul contract va sprijini compania Kaspersky sa atinga o cota de piata de 25-30% pe 2009, dintr-o piata a solutiilor de securitate IT estimata la 10-12 mil. euro. Pe 2008, compania a avut o cota de 10% din piata autohtona de securitate.
„Deja in prima perioada a anului am vazut cresteri foarte bune pe business, conturi mari si foarte mari, precum si o migrare a unor companii de la alte solutii catre Kaspersky. Aceasta ne face optimisti ca trendul va continua si ne vom atinge target-ul foarte indraznet din acest an”, a declarat Cimpoesu.
Principalii concurenti ai Kaspersky pe piata locala sunt BitDefender, lider de piata cu o cota de circa 40%, si Symantec.