„Qimonda, jucator ce ocupa locul 4 pe segmentul de memorii la nivel global, putem spune ca are probleme foarte mari – este in prag de faliment. Oficialii firmei spun ca sunt in restructurari, dar realitatea nu este chiar asa”, a declarat Pawel Smigielski, regional director Eastern Europe al Kingston.
„De asemenea, Samsung pierde zilnic milioane de dolari iar actionarii si creditorii au si ei rabdarea lor, insa aceasta companie nu se confrunta totusi cu probleme atat de mari. Preturile la memorii au scazut foarte mult, aproape de 80% in 2008, lucru care a afectat industria aproape in intregime. Nu vreau sa sperii, dar ‘vad sange’ peste tot pe aceasta piata. (I see blood everywhere – in original). Producatorii de memorii vor taia din productie, nu mai pot accepta sa piarda, unii si al doilea an consecutiv”, a mai spus Smigielski.
Mihai Marcu, seful companiei pentru Romania, s-a aratat retinut in ceea ce priveste previziunile de afaceri ale companiei in tara, pe anul in curs.
„Evit sa fac prognoze, piata fluctueaza foarte mult. Acum preturile sunt in crestere, dar asta datorita faptului ca mari jucatori si-au inchis fabrici, reducand astfel numarul de memorii de pe piata, deci crescand oarecum artificial preturile. Nu stiu insa cat va dura acest lucru. Daca preturile vor scadea in continuare si in Romania, probabil vom creste cantitativ, dar nu stiu daca si valoric„, a spus Marcu.
[quote=Smigielski, director Kingston pe Europa de Est]Vad „sange” peste tot pe aceasta piata[/quote]
Kingston a crescut in Romania, per total in 2008, insa in trimestrul 4 a inregistrat scadere fata de aceeasi perioada a lui 2007.
„In prezent, retailerii au stocuri foarte reduse cantitativ, pentru a diminua riscurile de a iesi pe pierdere”, a spus seful Kingston pe Romania.
Tot pentru anul in curs, oficialii companiei considera ca vom asista la falimente si consolidari pe piata memoriilor, pe plan international. De asemenea, am putea asista la cresterea memoriilor D-RAM si a cardurilor flash, in special pentru camerele video High Definition, este parerea oficialilor Kingston, referindu-se de aceasta data si la piata autohtona.
„Speram de asemenea sa atingem in 2009 o cota de piata de 20% pe segmentul micro SD-urilor pentru telefoane mobile. De asemenea, o sa crestem pe memoriile RAM pentru gameri si cele brand-uite, pentru asamblatori locali – Dell, Lenovo sau HP, de exemplu”, estimeaza Mihai Marcu.
In Romania, pe segmentul memoriilor Flash, compania a crescut valoric in 2008 cu 9%, pana la 5,3 mil. $ (4,0 mil. euro). Pe segmentul RAM, cresterea a fost modesta, de 1%, pana la 5 mil. $ (3,9 mil. euro). Compania a inregistrat cresteri mai mari pe segmentul de Branded (memorii special realizate pentru companii mari precum Dell sau HP – n.r.), unde a crescut valoric in Romania cu 25%, pana la o valoare de 314.000 $ (242.000 euro).
Pentru primul trimestru al lui 2009, Kingston estimeaza ca va vine in Romania circa 250.000 de unitati de memorie.