Kingston va inregistra in 2008 o crestere a vanzarilor, cantitativ, de 60-70%, in 2009 estimand o crestere mai slaba, de circa 50%. Valoric, compania va inregistra anul acesta afaceri de 7 mil. euro, in crestere cu 5%.
„Cel putin in prima parte a anului pretul memoriilor va scadea foarte mult, foarte repede. Trebuie sa ne miscam rapid, sa schimbam produsele des atat noi cat si distribuitorii si retailerii, pentru a ne mentine marja de profit. Recomandam distribuitorilor sa comande cat mai des memorii, in cantitati mai mici”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Mihai Marcu, manager Kingston pentru Romania si unic reprezentant al companiei.
Acesta a adaugat ca nu este „chiar pesimist, in ceea ce priveste evolutia pe 2009 a acestei piete, dar nici optimist ca pana acum”.
Managerul Kingston in Romania a subliniat de asemenea ca „pietele din regiune se confrunta cu aceleasi probleme legate de fluctuatiile valutare sau diminuarea cererii”.
El a spus ca marja de profit pe acest segment este foarte mica, fara sa ofere insa cifre exacte. „Fata de 2007, marginile de profit au scazut in general pe piata IT, nu doar pe segmentul de memorii. E din ce in ce mai greu si mai competitiv”, este de parere Marcu.
Compania inregistreaza o cota de piata de 12-13% pe segmentul DRAM (memorii pentru computere – n.r.), fiind intre primii doi jucatori din piata, si de 25% pe flash-uri, conform datelor proprii.
„Secretul in perioade de crize si scaderi de preturi este sa te misti rapid. Noi avem o gama foarte variata, peste 100 de produse, introducem rapid ultimele tehnologii pe piata. Inregistram vanzari foarte bune pentru memoriile flash de 64 de gigabiti, de exemplu, care a fost lansata acum circa 2 luni”, a mai spus Marcu.
Kingston incearca parteneriate cu operatorii telecom
Oficialul companiei in Romania a subliniat ca doreste ca in 2009 sa incheie un prim contract mare cu cel putin un operator telecom.
„Crestere importanta este pe partea de telefonie mobila, unde incep sa apara din ce in ce mai multe terminale ce permit upgrade de memorie prin carduri speciale. Incercam sa incheiem cel putin un parteneriat cu un operator telecom pentru a distribui, odata cu terminalele vandute, carduri de memorii gratuit si continutul de pe acestea”, a spus Marcu pentru DailyBusiness.ro.
Acesta a precizat ca Kingston a incheiat pe plan international deal-uri cu Vodafone, Orange sau T-Mobile, dar ca in Romania operatorii s-au axat in 2008 mai mult pe servicii de date sau extinderea pe telefonie fixa.
„Anul acesta operatorii au pus accent pe date, dar pe accesorii inca nu prea, operatorii nesimtind nevoia sa se diferentieze pe acest segment. Incercam sa incheiem ceva, dureaza foarte mult negocierile. Speram anul viitor sa avem macar un prim succes”, a spus Marcu.
Pe segmentul GSM se comercializeaza circa 25% din totalul vanzarilor de memorii in cazul Kingston.
Principalul concurent al Kingston in Romania este producatorul taiwanez Kingmax.
„De fapt, cred ca Romania este unica tara in care Kingmax este atat de bine vazuta. Cred ca a existat acum cativa ani o confuzie intre numele celor doua companii, desi intre ele nu exista nicio legatura”, a spus Marcu.
Kingston, companie fondata in Statele Unite, a intrat in Romania acum trei ani.