Aceste aparate au ecrane color de 2,5 inch si asigura bateriilor o viata mai lunga si astfel este posibil sa atraga mai multi cumparatori, spune Nancy Carr, vicepresedintele Kodak, citata de Bloomberg.
Modelele acestea se vand cu preturi in jur de 400 de dolari (300 de euro) si aduc marje de profit mai mari decat alte produse, contribuind astfel la cresterea mai rapida a cifrei de afaceri.
Productia de modele scumpe de camere digitale este o strategie noua pentru Kodak, care a devenit cunoscut pentru distribuirea modelelor de aparate foto cu preturi mici, in jurul valorii de 100 de dolari (75 de euro).
Dupa opt ani de pierderi, conducerea a decis introducerea sistemelor mai scumpe, astfel ca iarna aceasta Kodak ar putea obtine 40% din totalul vanzarilor anuale ale companiei, de peste 8 miliarde de dolari (aproximativ 6 miliarde de euro).
Rivalii Sony si Canon au produs pana acum camere mult mai sofisticate iar reprofilarea Kodak le-ar putea aduce o concurenta mai mare in conditiile in care ritmul de crestere al pietei mondiale scade.
Anul acesta se estimeaza o crestere a pietei de 10% pana la 9,5 miliarde de dolari (7,12 miliarde de euro), valoare mica comparativ cu ritmul de 50% inregistrat in 2001 cand piata s-a situat la valoarea de 3 miliarde de dolari (2,25 miliarde de euro).
In prima jumatate a anului 2006, Canon a detinut in SUA o cota de piata de 21%, Sony o cota de 16,4% iar Kodak 15%.
In perioada sarbatorilor de iarna, circa 70% din produsele Kodak vor fi modele scumpe de camere digitale.
Modelele din seria V au doua lentile pentru realizarea fotografiilor in unghi larg si seamana mai degraba cu produsele de calitate ale Sony si Canon, depasind modelul de design al anilor anteriori.
Femeile cu copii sunt cele care cumpara cele mai multe camere de fotografiat, spune Carr, precizand ca o femeie cu acest profil este interesata de stil, de aspect, de accesorii, iar camera foto este un element indispensabil din recuzita sa.
Antonio Perez, presedintele companiei, a decis introducerea gentilor speciale pentru camera de piele roz si verde pentru a atrage atentia femeilor. Aproximativ 70% din cumparatorii de aparate de fotografiat achizitioneaza si accesorii.
Conducerea Kodak isi explica strategia dandu-i exemplu pe cei de la Apple Computer care au introdus pe piata serviciul complet corespunzator produsului iPod prin care utilizatorii pot descarca muzica de pe site-ul iTunes si pe care o asculta apoi pe aparatul respectiv.
In acelasi sens, producatorul de camere de fotografiat incearca sa convinga mamele sa faca fotografii cu aparatele, sa le organizeze prin softul Kodak EasyShare Software si sa le printeze prin imprimante Kodak, trecand astfel consumatorul prin mai multe etape de folosire a aceluiasi produs.
Serviciile de descarcare ale Kodak sunt in competitie cu site-uri web cum ar fi Shutterfly si Snapfish (al lui Hewlett-Packard) care si-au format o retea de utilizatori prin crearea unui loc de pastrat, editat si printat fotografii.
In general cumparatorii experimentati de camere digitale sunt mai preocupati de calitatea imaginii si de functia de zoom decat de pret, spun specialistii. Comparativ cu Sony si Canon, camerele Kodak nu au fost percepute ca produse de inalta performanta, avantajul competitiv fiind ca facilitau experienta consumatorului (prin functii mai usor de inteles si prin pret).