„Ca tendinte, 41% dintre participanti indica o crestere a complexitatii tehnice a atacurilor cibernetice asupra retelelor proprii de comunicatie, 49% dintre participanti din domeniul serviciilor financiare indica o crestere a complexitatii tehnice a atacurilor cibernetice asupra clientilor, iar 63% din participanti sunt de parere ca website-urile infectate constituie baza de plecare pentru fraudele legate de aplicatiile on-line”, se arata in studiul citat.
Ca arii principale de interes ale infractorilor raman serviciile financiare si cele de ingrijire medicala, iar principalele cai prin care securitatea online este compromisa sunt site-urile infectate (63%), mesajele e-mail infectate (48%), atacul de tip „phising” (48%) si retelele de „social engineering” (43%).
Atacurile de tip „phising” continua sa creasca in domeniul serviciilor financiare, apreciaza 47% din cei chestionati, dificultatea aici fiind lipsa de experienta a clientilor.
Raspunsurile la chestionar au fost date intre 3 februarie si 13 martie 2009. Pentru realizarea studiului e-Crime au fost intervievate 307 persoane din domeniul analizei fraudelor, securitate informatica corporatista, audit si administrarea riscului.
Majoritatea celor care au raspuns la acest studiu, aproximativ 80%, lucreaza in sectorul privat. Rezultatele reprezinta un spectru de opinii al celor care activeaza in domenii precum: servicii financiare, retail, telecomunicatii, petrol si gaze, utilitati, productie, media, transport si logistica.