Miercuri, compania de electronice si IT sarbatoreste 30 de ani de la primul Walkman scos pe piata. In 1979, Sony lansa produsul printr-o reclama cu un skateboard-er ce asculta muzica la Sony Walkman, unul dintre primele exemple din istorie care reliefeaza importanta mobilitatii, a scris AP.
Compania japoneza, producator si al laptop-urilor Sony Vaio sau al camerelor foto Cyber-shot nu a mai reusit sa intre pe piata cu un produs foarte inovator de ani intregi, compania pierzand teren important pe segmentul de playere in fata concurentilor de la Apple, comenteaza analistii.
Drept dovada ca lumea gadgeturilor se misca acum intr-o viteza mult mai mare, competitorul Apple a reusit sa vanda peste 210 milioane iPod-uri in mai putin de 8 ani.
In cei 30 de ani de istorie, echipamentele prezentate sub acest brand au evoluat, in prezent acestea ruland mini-CD-uri sau fisiere digitale.
Primul Walkman avea marimea unei carti si cantarea 390 de grame. Acesta costa, in acele vremuri, 340$. Succesul produsului a fost imediat.
Alte nume pe care compania Sony le-a incercat pentru pietele internationale au fost Soundabout si Sowaway, pana la urma compania japoneza alegand Walkman.
„30 de ani de Walkman reprezinta un prag important pentru Sony. Speram ca Walkman sa nu ramana doar un brand cu valoare istorica si atat”, a declarat un purtator de cuvant al companiei japoneze.