Unul dintre motivele acestei alegeri a fost suportul Blu-ray oferit de consola Play Station 3, precum si de vanzarile mai mari inregistrate de acest format, comparat cu HD DVD. Astfel, 70% dintre clienti au optat pentru discurile inscriptionate cu tehnologia Blu-ray, in timp ce 30% pentru HD DVD, au spus oficiali ai companiei.
„Nu pot ignora preferintele evidente ale clientilor nostri. Pe langa aceasta, majoritatea marilor case de productie vor lansa filme si in formatul Blu-ray, iar unele dintre ele, precum Walt Disney, anunta lansari exclusive pe acest format”, a spus Matthew Smith, vice presedinte de marketing pentru Blockbuster.
Dintre casele de productie, doar Universal Studios prefera exclusiv HD DVD.
„Decizia aceasta va avea un efect mare asupra pietei, va influenta clar vanzarile in favoarea Blu-ray”, a spus Richard Doherty, presedinte al companiei de analiza The Envisioneering Group.
Intre 1 ianuarie si 31 martie, clientii au cumparat, in total, 1,2 mil. discuri de inalta definitie dintre care 832.530 discuri Blu-ray si doar 359.300 discuri HD DVD.
De la lansarea pe piata a discurilor de inalta fidelitate, HD DVD in aprilie 2006 si Blu-ray doua luni mai tarziu, s-au vandut mai mult de 2,14 mil. unitati: 1,2 mil Blu-ray si aproximativ 937.500 HD DVD-uri.
Formatele HD DVD vor putea comandate in continuare online de pe site-ul Blockbuster si doar in 250 de magazine din cele peste 9700 vor putea fi achizitionate sau inchiriate de pe rafturi.
Datorita noii tehnologii de scriere, discurile Blu-ray permit stocarea de pana la 50 Gb de date (comparat cu 4,7 Gb pe un DVD ), iar HD DVD permit scrierea a 30 Gb.
Compania Blockbuster a fost infiintata in 1985, in Dallas, Texas, avand filiale in 24 de state.