- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

LCD-uri anti-criza: In primele 2 luni a crescut numarul de unitati vandute

04 May, 00:01 • Redactia DailyBusiness
In ciuda crizei economice, piata de LCD TV-uri din Romania a crescut cantitativ in primele doua luni ale anului. Insa, din cauza scaderii valorii medii a achizitiilor, piata a inregistrat o usoara scadere din punct de vedere valoric, conform primilor doi jucatori din piata care citeaza un studiu GfK.
LCD-uri anti-criza: In primele 2 luni a crescut numarul de unitati vandute

Astfel, in luna ianuarie 2009 s-au comercializat circa 30.000 de LCD TV-uri, fata de 24.000 in aceeasi luna a lui 2008. In luna februarie, piata a ramas constanta fata de luna similara a anului anterior, la 23.000 de unitati.

Valoarea pietei a fost in primele doua luni ale anului de 95 milioane lei (circa 23 mil. euro), in timp ce in primele doua luni ale anului 2008 valoarea a fost de 101 milioane lei (circa 27 mil. euro, la cursul de schimb din acea perioada).

[quote=Madalina Cotoanta, Samsung]Televizoarele se vand in continuare foarte bine, dar scade diagonala cautata[/quote]
„Piata a crescut ca numar de unitati in primele doua luni ale anului si cred ca vom asista la o crestere usoara pe intreg primul trimestru”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Madalina Cotoanta, product manager TV Romania al Samsung Electronics. „Scaderea valorii pietei este explicata prin comercializarea in crestere a televizoarelor cu diagonale mai reduse in detrimentul celor mai mari, care sunt si mai scumpe”, a explicat Cotoanta.

Astfel, oficialii Samsung Romania considera ca vom asista in continuare la vanzari in crestere pentru televizoarele de 22 inci, in timp ce vanzarile celor de 32 inci, cele mai cautate anul trecut, se vor reduce.

„Criza se simte si pe acest segment, dar nu asa cum ne-am astepta. Televizoarele se vand in continuare foarte bine, dar scade diagonala cautata”, a mai spus Cotoanta.

Oficialii companiei Samsung sustin ca au in Romania, pe segmentul de LCD TV, o cota de piata de circa 30%, in scadere cu doua puncte procentuale fata de primele luni din 2008.

Samsung este primul jucator care a introdus pe piata autohtona televizoare LED TV (design ultra slim cu consum redus de energie si rata de refresh superioara LCD-urilor clasice – n.r..), urmarind sa comercializeze pana la finele lunii iunie circa 500 de produse din aceasta gama. In functie de model, televizoarele costa 6.500 de lei sau 7.500 de lei.

„La modul optimist, speram sa vindem 500 de produse LED TV”, au spus oficialii Samsung. Acestia au precizat ca in prezent nu au niciun concurent pe acest segment dar ca „exista zvonuri in piata cum ca Sony va intra in a doua jumatate a anului cu unele produse similare”.

Circa 60-65% din veniturile companiei Samsung provin de pe segmentul LCD.

LG Romania – campaniile de buy-back ne-au consolidat pozitia pe piata de LCD-uri si plasme

LG Electronics Romania, unul dintre jucatorii principali pe segmentul de electronice, electrocasnice si telefoane mobile a subliniat ca buy-back-ul a ajutat compania sa isi consolideze cotele de piata detinute pe segmentul de LCD-uri si plasme.
Compania a derulat campanii de buy-back in intervalul 19 martie – 22 aprilie 2009.
[img=187][/img]
„Televizoarele LCD si cele cu plasma se afla in continuare printre principalele produse electronice achizitionate de romani, chiar si in contextul economic actual. Conform unui studiu realizat de LG Electronics, 80% dintre romani detin inca un televizor standard cu tub catodic si 60% dintre acestia intentioneaza sa il schimbe in urmatoarele luni”, a declarat Roh Pan Ock, presedinte al LG Electronics Romania.

Campania de buy-back a constat in acordarea unei reduceri de 15% pentru fiecare televizor cu plasma sau LCD LG achizitionat in schimbul predarii modelelor vechi, indiferent de marca lor.

„Succesul inregistrat in urma derularii programelor de reciclare a deseurilor de produse electronice a dus la cresterea valorii cotelor de piata LG pe categoriile de televizoare LCD si cu plasma”, a mai spus Roh Pan Ock.

Astfel, pe segmentul de televizoare LCD, LG si-a imbunatatit cota de piata din luna februarie 2009, aceasta urcand la nivelul celei inregistrate in luna decembrie 2008, una din lunile de varf ale anului. Oficialii companiei au precizat ca si-au conservat pozitia a doua pe piata de profil

In ceea ce priveste estimarea de vanzari pe segmentul de LCD TV pentru 2009, oficialii companiei LG Romania considera ca vor exista fluctuatii, dar ca piata de televizoare va fi mai putin afectata decat cu celelalte segmente din categoria de electronice si electrocasnice.

„Tinand cont de climatul economic deosebit, estimarile pot fi facute doar pe termen scurt si foarte scurt. In urmatoarele luni, piata televizoarelor LCD si cu plasma va inregistra fluctuatii in ceea ce priveste vanzarile, inregistrand atat perioade de crestere cat si de scadere. Este de asteptat insa ca instabilitatea economica sa afecteze mai putin vanzarile de televizoare in comparatie cu celelalte segmente de produse din categoria electronice si electrocasnice”, au declarat pentru DailyBusiness.ro oficiali ai companiei.

In ceea ce priveste vanzarile de televizoare cu plasma, LG Romania a acoperit 40% din piata in lunile ianuarie-februarie, fiind lider pe acest segment.

Printre concurentii LG si Samsung pe segmentul de televizoare LCD si plasme se numara Panasonic sau Sony.

Urmărește Daily Business pe Google News