In 2008, Lexmark Romania a realizat afaceri de circa 25 mil. euro, scaderea de circa 50% indicand venituri de circa 12,5 mil. euro in dreptul filialei locale a companiei americane.
„Dupa cum estimasem si la finele anului trecut, anul acesta s-a dovedit a fi foarte dificil. La jumatatea anului, IDC indica o scadere a pietei de 60%, pana la finele anului eu estimez o scadere de circa 50%. Afacerile Lexmark vor scadea si ele cu un procent similar”, a declarat Stefan (foto).
Cu toate acestea, managerul Lexmark Romania este optimist in ceea ce priveste evolutia companiei in 2010. „Cred ca ‘fundul gropii a fost atins anul acesta si, pe fondul lansarii a opt produse noi in portofoliul companiei, estimam ca in 2010 vom incepe sa ne revenim si sa crestem afacerile cu circa 20% fata de 2009”, spune Daniel Stefan. O evolutie cu 20% a veniturilor Lexmark in Romania ar insemna venituri de 15 mil.euro in 2010.
Oficialul companiei nu a dorit sa precizeze ce cota de piata detine Lexmark in Romania. „Estimam ca aceasta va creste in 2010 cu 20%”, spune, increzator, Stefan. Lexmark are in Romania concurenti precum HP, Xerox, Canon sau Epson.
Lexmark Romania a anuntat joi lansarea pe piata autohtona a opt noi produse ce vor inlocui, pana la finele anului, gamele anterioare de imprimante si multifunctionale. Noua gama de produse variaza ca pret intre circa 100 euro si 400 euro, in functie de capacitati si performante. Patru dintre noile produse sunt destinate mediului business, „varful de lance” in acest sens fiind modelul Lexmark Platinum Pro905. Circa 65% dintre clientii Lexmark in Romania sunt business.
„Nu suntem atat de cunoscuti ca si concurentii nostri, acesta este un minus al companiei. Cu toate acestea, avem clienti mari, precum Romtelecom, Orange sau Allianz-Tiriac”, spune Daniel Stefan.
Cea mai bine vanduta imprimanta din noua gama va fi Lexmark Interact S305, aceasta fiind si cea mai ieftina, oficialii companiei estimand ca vor vinde circa 5.000 de bucati pana la finele anului.
Toate noile produse sunt echipate cu Wi-Fi, ecran tactil, tehnologie proprie companiei Vizix ce permite copiere rapida si mai precisa decat cea anterioara precum si „modul eco” ce permite, prin apasarea unui singur buton, imprimarea automata si pe fata si pe verso.
„Imprimantele devin din ce in ce mai mult gadget-uri. Marimea lor se micsoreaza si incep sa includa optiuni precum accesarea Internetului, printarea pozelor direct de pe Internet sau citirea de stiri pe display-ul acestora”, este de parere Daniel Stefan.
In 2008, piata de imprimante a fost estimata la circa 700.000 unitati, anul acesta scaderea vanzarilor reducand piata la circa 350-400.000 de imprimante vandute, conform estimarilor jucatorilor din piata.