- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Librariile online vand anul acesta cu 15-20% mai mult

13 Jun, 01:01 • Redactia DailyBusiness
Aceasta afacere poate fi demarata cu o investitie relativ mica: 1.000 euro. Veti mai cheltui 800 euro pe luna pentru actualizarea datelor, dar aveti sansa de a castiga bine pe o piata care anul trecut a crescut de trei ori mai repede decat in 2003-2004.
Librariile online vand anul acesta cu 15-20% mai mult

Vanzarea de carte online va inregistra in acest an o crestere de aproximativ 15-20% fata de 2006, cererea de pe piata fortand editurile sa se axeze din ce in ce mai mult pe aceasta modalitate de comercializare, au spus pentru DailyBusiness reprezentantii celor mai importante edituri din Romania.

„Cresterea accelerata a vanzarilor online vine pe fondul unei piete din ce in ce mai pretentioase, mai informatizate si, de ce nu, mai comode. Estimam ca in acest an vanzarile online ale editurii vor creste cu aproximativ 22%, fata de 2006, pana la 570.000 lei”, a spus George Stanca, manager al editurii Amaltea.

Piata vanzarilor de carte online in Romania este una in formare, fiind direct influentata de mai multi factori, au spus reprezentanti ai editurilor prezente la targul de carte BookFest 2007.

„Obisnuinta romanilor de a se deplasa fizic pana la librarii pentru a cumpara carti, precum si serviciile relativ deficitare ale Postei Romane, reprezinta piedici pentru o evolutie mult mai puternica, precum aceea din vestul Europei, a acestei nise. O alternativa mai sigura si mai rapida pentru a livra cartile o reprezinta firmele de curierat, dar tarifele practicate de acestea reprezinta deseori valoarea cartii in sine”, a spus Marian Burtea, coordonator de vanzari al editurii de carti business Codecs.

Aceste impedimente nu stopeaza insa o evolutie constant crescatoare a pietei de comercializare online a cartilor. Aceasta nisa s-a dezvoltat din 2004-2005, cand cresterea anuala era de aproximativ 5%, pana la o crestere de 15-20% in 2007, au spus reprezentanti editurilor.

Editurile care nu ofera inca aceasta facilitate cauta sa se alinieze cat mai curand la acest procedeu, pentru a atrage mai multi clienti. Investitia in crearea unui portal de vanzare online se ridica la aproximativ 1.000 de euro, mentinerea si actualizarea datelor costand editura aproximativ 800 euro/luna, conform spuselor Alexandrei Ghita, PR Executive la Editura Herald.

Herald ofera posibilitatea comandarii online din anul 2000. Aproximativ 30% din vanzarile de carte ale editurii (aproximativ 100.000 de euro) au fost realizate in 2006 prin intermediul Internetului.

Cartile business – din ce in ce mai cautate

Segmentul de carti business reprezinta o nisa din ce in ce mai apreciata in piata vanzarilor de carte. Astfel, 15-17% din totalul vanzarilor realizate de imprimeria Coresi o reprezinta comercializarile de carte de afaceri. „Imprimeria nu are in momentul de fata suport de vanzare online, insa imediat ce vom gasi un specialist vom crea si un astfel de portal. Suntem convinsi ca cererea de carte, in general, si cererea de carti business, in particular, va inregistra o crestere mare in acel moment”, a spus Tene Ilarian, tehnician de carte.

Imprimeria Coresi a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 1,5 mil. lei, din care 240.000 de lei au provenit din vanzarea de carti cu tematica business.

Editura Codecs comercializeaza exclusiv carti de business. Cele mai vandute sunt cartile de management de proiect, cititorii preferand volume cu autori foarte cunoscuti. „Printre cele mai cautate carti sunt cele scrise de Michael Armstrong, Manfred Kets de Vries, Denis Lock”, a spus Marian Burtea.

Magazinul de vanzari online BuyBooks.ro a inregistrat anul trecut venituri de aproximativ 50.000 de euro din vanzarea de carte, volumele business reprezentand aproximativ 40% din vanzarile totale, au spus oficiali ai BuyBooks.ro.

Targul de carte BookFest 2007 – mai slab decat cele anterioare

Multi dintre cei prezenti la targul de carte BookFest au considerat editia 2007 ca fiind cea mai slaba din ultimii ani. „Nu a existat o campanie publicitara bine pusa la punct de catre organizatori, in televiziune si radio, acest lucru influentand negativ numarul de vizitatori”, a spus Ilarian, de la imprimeria Coresi.

„Targul acesta a influentat pozitiv editura, mai ales printr-un castig de imagine. Numarul de clienti a crescut fata de o zi normala dintr-o librarie, cu aproximativ 10%. Pe de alta parte insa, sunt convins ca in perioada aceasta vanzarile de la librarii au scazut, lumea interesata de carte preferand sa vina aici. Deci, intr-un fel, se compenseaza”, a spus Lucian Hanu, director comercial al editurii Nautilus.

Urmărește Daily Business pe Google News