Venitul Yahoo in ultimul trimestru a crescut cu 13% comparativ cu 2005, ajungand la 1,7 miliarde de dolari (1,3 miliarde euro).
Venitul pe intreg anul trecut a crescut cu 22% fata de 2005 ajungand la 6,4 miliarde de dolari (4,9 miliarde euro). Profitul intregului an a scazut cu 60% comparativ cu 2005 ajungand la 751 milioane de dolari (578 milioane euro), relateaza The Washington Post.
Venitul Yahoo, care, cu 500 milioane de utilizatori pe site-urile sale este lider pe online-ul mondial, s-ar putea situa la sfarsitul acestui trimestru si in 2007 sub estimarile analistilor ca urmare a suprematiei Google pe piata cautarii pe Web si a cresterii pe piata contractelor publicitare a site-urilor noi ca MySpace.com sau Facebook, comenteaza Bloomberg.
De altfel, compania este acuzata de analisti in ultimele trimestre de faptul ca ii lipseste o strategie clara de dezvoltare si ca departamentele sunt supradimensionate.
Oficialii Yahoo au declarat ca venitul net al al companiei in primul trimestru se va situa intre 1,12 si 1,23 miliarde de dolari (860 si 950 milioane euro), sub estimarile analistilor, care preconizau un venit de 1,28 miliarde de dolari (990 milioane euro).
Potrivit oficialilor Yahoo, vanzarile nete din 2007 se vor situa intre 4,95 si 5,45 miliarde de dolari (3,8 – 4 miliarde euro) ratand de asemenea estimarile analistilor care situau vanzarile Yahoo la 5,47 miliarde de dolari (4,2 miliarde euro).
Cresterea vanzarilor Yahoo in trimestrul al patrulea a fost pusa in umbra de cresterea de 77% estimata pentru vanzarile Google, ca urmare a cresterii site-ului pe piata cautarii pe Web.
Google va face publice rezultatele financiare ale anului trecut pe 31 ianuarie.
Un nou software de advertising, colacul de salvare al Yahoo?
Actiunile Yahoo au crescut dupa ce oficialii companiei au declarat ca luna viitoare vor lansa un nou software de cautare pentru a se apropia de Google pe piata cautarilor pe Internet.
Terry Semel, CEO al Yahoo, a declarat, miercuri, ca noul software va fi lansat pe 5 februarie in SUA, urmatoarea piata fiind Japonia, in trimestrul doi. Intarzierile aparitiei noului program de cautare, denumit „Programul Panama”, au afectat veniturile Yahoo de anul trecut.
Panama ar putea sa aduca un venit mai mare la fiecare cautare pe Web. Pana in prezent, Yahoo incasa mai putini bani decat Google pe publicitatea online pentru ca nu taxa decat sumele licitate de advertiseri pentru anumite cuvinte cheie, fara sa ia in considerare rezultatele (numarul de click-uri) reclamelor.
„Panama va avea capacitatea sa vanda orice tip de publicitate”, a declarat Semel.
Dupa anuntul rezultatelor financiare, actiunile Yahoo au crescut cu 3,9% ajungand la 28 de dolari pe actiune la deschiderea bursei de miercuri. Actiunile companiei au scazut cu 35% in 2006.