Traficul general de
date mobile va creste de 12 ori pana la sfarsitul anului 2018,
conform studiului.
Cresterea este
generata de cantitatea tot mai mare de continut video, dar si de
viteze de transfer imbunatatite datorita optimizarii retelelor HSPA
si aparitiei LTE.
„Serviciile LTE
vor fi disponibile pentru 60% din populatia lumii pana in anul 2018.
Ne asteptam ca abonamentele pentru LTE sa depaseasca cifra de 1
miliard in 2017, datorita aparitiei dispozitivelor capabile sa
sustina aceasta tehnologie, dar si a cererii crescute pentru servicii
de video. In plus, odata cu optimizarea retelelor WCDMA/HSPA,
vitezele de transfer si experienta utilizatorului final s-au
imbunatatit”, a declarat Douglas Gilstrap, senior vice president
and head of strategy, Ericsson.
Consumul de video
reprezinta cel mai mare segment de trafic de date dintr-o retea si se
preconizeaza ca va creste anual cu 60%, pana la sfarsitul anului
2018. Consumul de date video ajunge, in unele retele, la 2,6
GB/abonament.
Desi consumul de
date video este foarte popular, utilizatorii au tendinta de a-si
petrece majoritatea timpului pe aplicatii care consuma un volum mare
de date. De asemenea, o medie de 85 de minute pe zi sunt alocate
retelelor sociale.
Jumatate din
vanzarile de telefoane mobile din primul trimestru al anului 2013 au
fost acoperite de smartphone-uri, spre deosebire de anul 2012, cand
acestea au acoperit doar 40%.
Numarul total de
abonamente la serviciile de telefonie mobila au crescut in decurs de
un an cu 8% la nivel global. Dintre acestea, abonamentele pe retele
WCDMA/HSPA au crescut cu 60 de milioane, cele pe GSM/EDGE cu 30 de
milioane, iar abonamentele pe LTE cu aproximativ 20 de milioane.
Abonamentele la
serviciile de broadband mobil au crescut cu 45% in 2013 fata de 2012,
atingand cifra de 1,7 miliarde.
Raportul de
mobilitate prezinta si conceptul de „app coverage” (acoperire
pentru aplicatiile mobile) – adaugand la definitia acoperirii
pentru voce si posibilitatea utilizatorilor de a-si accesa si folosi
usor aplicatiile mobile. In plus, se explica modul in care
performantele diferitelor retele pot avea efecte relevante pentru
utilizatorul final.
In aceasta editie a
studiului de mobilitate se analizeaza si raportul dintre performanta
retelei si gradul de loialitate al consumatorului. Performanta
retelei este principalul motor pentru loialitatea abonatilor la
serviciile de telefonie mobila, urmata imediat de oferirea celui mai
bun raport pret-servicii.
Ericsson este furnizor international de
tehnologie si servicii de comunicatii. Portofoliul companiei include
servicii, software si infrastructura IT&C pentru operatori
telecom, precum si pentru alte industrii. In acest moment, retelele
Ericsson sustin peste 40% din traficul mobil din toata lumea si
deservesc, impreuna, peste 2,5 miliarde de abonati.
Compania este prezenta in 180 de tari
si numara peste 110.000 de angajati la nivel mondial. Fondata in
1876, compania are sediul in Stockholm, Suedia. In 2011, compania a
inregistrat venituri in valoare totala de 33,8 miliarde de dolari.
Ericsson este listata la Bursa Nordica OMX din Stockolm si pe NASDAQ
din New York.