„Cea mai mare scadere se inregistreaza, ca pe toata piata de retail, pe segmentul de IT, la aproximativ 50% fata de anul trecut. Celelalte raioane, (carte, media, papetarie) au fost afectate intr-un procent de scadere de doar 20-25%. In acelasi timp, de la inceputul anului pana in prezent, o crestere consistenta am remarcat la vanzarea de jucarii, in procent de 5% fata de anul precedent. O evolutie buna asteptam de la gamele noi: zona de papetarie fashion si gifts, game emergente (gablonturi)”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Amalia Buliga, director financiar Diverta.
Diverta a generat in 2008 venituri de circa 45 milioane euro, conform declaratiilor anterioare ale lui Octavian Radu, fondatorul companiei RTC Holding.
Luna iunie nu a adus schimbari semnificative, decat o crestere si mai mare pe segmentul de jucarii justificata printr-o gama marita dar si prin vanzarile prilejuite de ziua copilului pe 1 iunie, a adaugat Amalia Buliga.
„La nivelul anului 2009 estimam o cifra de afaceri la nivelul de 75% din cea din 2008, intrucat Diverta realizeaza 45% din total vanzari anuale in perioada septembrie-decembrie, odata cu campania Back To School, Back to Office, sezonul de Craciun”, a explicat aceasta.
Magazinul cu cele mai bune rezultate este Diverta Mall Vitan, acesta aflandu-se in topul vanzarilor pe magazine inca de la deschidere.
In ceea ce priveste numarul de magazine Diverta, aceasta a precizat ca, in functie de strategia de dezvoltare a companiei, de profitabilitatea magazinelor, de modificarea profilului consumatorului si de alte criterii, la Diverta s-au inchis si s-au deschis in continuu magazine. „Pentru noi este o activitate obisnuita sa deschidem, sa inchidem sau sa relocam magazine. Anul acesta Diverta a inchis 8 magazine, cu o suprafata totala de 1.500 mp. Decizia inchiderii lor a fost luata inca de anul trecut. Erau magazine mici care nu reuseau sa obtina rezultate pozitive”, a precizat Buliga.
Totodata, aceasta a precizat ca in luna aprilie 2009 Diverta a achizitionat una din cele mai mari librarii din Cluj, Libraria Libri. „Prin deschiderea acestui magazin, Diverta Polus (noul nume al librariei achizitionate – n.r.), am castigat o suprafata de vanzare de 650 mp intr-unul din cele mai mari centre comerciale din Cluj. Totodata, in 2009, planificam marirea suprafetei cu inca 1.700 mp, prin deschiderea a 3 spatii noi: Baneasa, Cotroceni si extinderea Diverta Magheru, ajungand astfel cu inchideri si deschideri pe 2009 la o suprafata de vanzare suplimentara de 750 mp fata de anul precedent”, a adaugat Buliga.
Diverta are in prezent 65 de magazine, din care un magazin este in Republica Moldova iar 12 sunt in Bucuresti.
Omul de afaceri Octavian Radu a anuntat recent ca urmareste atragerea de actionari, parteneri de afaceri sau fonduri de investitii in cadrul fiecarei divizii RTC, carora le-a infiintat cate un consiliu director separat, avand ca plan pe termen lung exitul din unele divizii, prin vanzarea acestora sau listarea la bursa.