Conceptul magazinului, nou pe piata romaneasca, presupune vanzarea unui singur tip de produs in fiecare zi, altul de fiecare data. Oferta de produse este facuta publica doar in ziua vanzarii, iar produsele ramase nevandute intr-o zi nu se mai comercializeaza in viitor. In cazul in care stocul se epuizeaza, in ziua respectiva nu se mai vinde alt produs, ci se asteapta pana a doua zi pentru noua oferta, spun oficialii companiei.
Ofertele magazinului variaza de la stick-uri USB de memorie, pana la laptop-uri si ecrane LCD.
Magazinul, ce vinde produse de IT&C, a fost lansat joi, iar investitia initiala a fost de 15.000 de euro. Managerul considera ca vanzarile vor acoperi cheltuielile initiale in 3-6 luni.
El a mai spus ca magazinul online bazat pe conceptul „un singur produs pe zi” a fost dezvoltat printr-o aplicatie software diferita de cele utilizate in mod normal de magazinele virtuale. Managerul spera ca va putea vinde aceasta aplicatie investitorilor din alte tari.
„Vom promova aplicatia si conceptul print-un site dedicat investitorilor. Ideea este folosita in special in SUA, dar in multe tari din Uniunea Europeana nu exista un astfel de magazin online, astfel ca exista sanse sa vindem investitorilor de acolo”.
Publicul tinta al magazinului este reprezentat de persoane cu venituri peste medie si interesate de produsele de IT&C.
„Colaboram cu circa 5 distribuitori de produse tehnologice, avand astfel avantajul de a plati doar pentru produsele care se cumpara intr-o zi. Ar fi mai costisitor pentru noi daca am importa direct aceste produse, mai ales din cauza ca in unele zile ar trebui sa ne confruntam cu situatii de stocuri nevandute”. Produsele vandute de magazin sunt rezervate cu o zi inainte, fara a fi achizitionate, astfel ca stocurile se reintorc la distribuitori in cazul zilelor in care nu exista suficienti consumatori.
Magazinul se va promova online prin doua metode, respectiv prin newslettere si prin parteneriate cu site-uri. Aceasta din urma presupune faptul ca orice site poate prelua bannerele publicitare, urmand ca din fiecare comanda de produse rezultata din accesarea site-ului respectiv sa primeasca o pondere de 1%.
Ghelir.ro a incheiat pana acum 20 de parteneriate de acest fel, din care o mare parte este reprezentata de preluari de bannere pe bloguri. Dragos Manac spune ca aceasta metoda de publicitate va fi mentinuta pentru ca in prezent cheltuielile pentru o campanie online ar fi prea ridicate.
Site-ul a avut in primele doua zile de la lansare 3.000 de vizitatori unici iar vineri a inregistrat 100 de comenzi in valoare totala de 5.200 de lei (circa 1.570 euro). Media zilnica a incasarilor se va ridica la circa 800 de euro, a estimat oficialul.
Compania System & Network Solutions a inregistrat anul trecut venituri de 250.000 de euro, iar anul acesta managerul estimeaza venituri de 600.000 de euro, doar de pe urma serviciilor oferite (excluzand vanzarile de produse online prin magazinele virtuale).
Firma a mai implementat si alte proiecte, respectiv OSS Mall, magazin online ce vinde produse ce poarta marca Linux (de genul materialelor publicitare, precum tricouri sau CD-uri branduite Linux) si Simplissimo, o agentie ce ofera solutii de programare si administrare a site-urilor web. OSS Mall este prezent pe piata de circa 4 ani, iar Simplissimo de 2 luni.