De asemenea, DCS se asteapta la un consum in crestere cu maxim 10%. Aceasta evolutie este influentata de o serie de factori, cum ar fi criza financiara, scaderea semnificativa a preturilor pentru serviciile de telecomunicatii, dar si gradul de saturatie atins pe anumite servicii, cum ar fi cele de televiziune prin cablu si de telefonie fixa.
„Cu toate ca telecomul nu este nici pe departe la fel de afectat ca alte industrii, efectele crizei se fac simtite in nivelul consumului”, a declarat Dinu Malacopol.
„Veniturile populatiei sunt in continua scadere, fapt ce atrage dupa sine scaderea consumului telecom si, implicit, reducerea marjelor de profit ale jucatorilor telecom. In plus, acestia au fost nevoiti sa reduca deja preturile pentru a tine pasul cu concurenta acerba, dar si cu nevoile consumatorilor, care cauta oferte mai ieftine – de aici si stagnarea veniturilor companiilor”, a mai spus seful DCS.
Conform prognozei DCS, pachetele de servicii integrate – televiziune, Internet, telefonie – continua sa ramana in topul preferintelor consumatorilor, cererea pentru solutiile triple-play fiind constanta.
Dinu Malacopol considera ca, desi in acest moment o parte importanta a serviciilor telecom sunt vandute separat, procentul serviciilor integrate intr-un pachet triplay se va dubla anual in urmatorii doi ani.
Planurile Digital Cable Systems pentru 2010 vizeaza o crestere agresiva pe toate segmentele de servicii. Astfel, compania estimeaza o crestere a veniturilor de 10% pentru serviciile de televiziune, analogica si digitala, si un avant semnificativ de circa 30% pentru cel de Internet.
„Pentru solutia de voce, cu toate ca a devenit mai mult un serviciu de retentie, mizam pe o triplare a numarului de clienti in 2010, dat fiind faptul ca acest serviciu a fost lansat abia in anul acesta. Majoritatea clientilor nostri actuali, mai ales cei care folosesc Internetul, s-au aratat interesati si de serviciul nostru de telefonie fixa”, a adaugat Dinu Malacopol.
Oficialul DCS considera ca reluarea proiectelor guvernamentale adresate sectorului telecom este singura solutie pentru sustinerea si stimularea cresterii acestei piete.
„Mai toti jucatorii din piata asteapta de ani buni demararea unor proiecte de infrastructura informatica, care ar fi benefice nu doar telecomului, ci si populatiei. Ni se promite de ceva vreme deja informatizarea serviciilor administratiei publice, astfel incat, de exemplu, toate platile catre stat sa se faca online, ceea ce ar duce si la o diminuare a cheltuielilor cu personalul administrativ bugetar, despre care se tot discuta in ultima vreme”, a completat Malacopol.
Infiintat in 2005, prin fuziunea mai multor companii de cablu, grupul DCS ofera servicii de transmisie prin cablu a programelor de televiziune, solutii de transmisiuni date si acces Internet, precum si telefonie fixa, atat pe segmentul business cat si pe cel al clientilor rezidentiali, pe piata din Romania.
Din portofoliul DCS fac parte brandurile AKTA – adresat in exclusivitate consumatorilor individuali, si Dial Telecom – unul dintre cei mai importanti ofertanti de servicii de acest tip pe segmentul business.
AKTA, divizia orientata catre consumatorii individuali, furnizeaza servicii triple-play prin cablu (TV, Internet, Telefonie), precum si televiziune prin satelit direct-to-home (DTH), fiind unul dintre putinii operatori de pe piata locala ce ofera transmisiuni in format HD.
Dial Telecom este prezenta pe piata de telecomunicatii din Romania incepand cu anul 2001, ca subsidiara a Dial Telecom Cehia, fiind apoi preluata, in 2007, de grupul Digital Cable Systems.