DailyBusiness
: Conform unui raport Gartner, Dell avea in 2007 o cota de piata la nivel mondial de circa 14,4%. Cat a fost cota de piata a Dell in Romaniala finele lui 2007?
Dragos Mateescu: Conform datelor preliminare publicate de IDC, cota de piata a companiei Dell in Romania a crescut in ceea ce priveste notebook-urile si desktop-urile din punct de vedere al numarului de unitati livrate. Asteptam insa rezultatele finale (care vor include si rezultatele pentru servere) pentru a furniza cifrele concrete. La jumatatea lui 2007, Dell avea o cota de piata de 7,6% pe toate segmentele de computere.
DB: Cum au evoluat vanzarile?
DM: Pot mentiona cresterea pe care am inregistrat-o – de exemplu in Q4 2007 am livrat cu 179,5% mai multe notebook-uri si desktop-uri decat in Q4 2006. In ceea ce priveste strict notebook-urile, cresterea a fost de 227%.
DB: Iar pe intreg anul 2007?
DM: Am inregistrat o crestere a numarului de notebook-uri si desktop-uri livrate in Romania cu 108,7% (doar la notebook-uri cresterea a fost de 165%). Rezultatele preliminare nu includ si cota de piata in ceea ce priveste serverele. Speram la o crestere de minim 50% a numarului de unitati pe care le livram in Romania in 2008. In primele sase luni ale anului 2007, vanzarile totale de PC-uri – in care sunt incluse calculatoarele personale de birou, computerele portabile si serverele, au crescut cu 87,8%, la 27.800 de unitati, fata de perioada similara din 2006.
[quote] Ne asteptam ca in continuare raportul notebook-uri/desktop-uri sa se modifice in favoarea notebook-urilor[/quote]
DB: Pentru 2008, aveti in plan extinderea numarului de distribuitori ai produselor Dell in Romania?
DM: Ca si pana acum, vom urmari foarte atent evolutiile pietei si indeplinirea obiectivelor pe care ni le-am propus. In prezent nu avem in plan semnarea unor noi contracte de distributie, in afara de cele pe care deja le avem cu Genesys, Romsys, Gemini sau Omnilogic, insa nu excludem extinderea numarului de parteneri specializati cu care colaboram pe diverse segmente de piata, pentru a putea mentine ritmul de crestere pe care ni-l propunem.
DB: Ce pondere din afacerile Dell in Romania au provenit in 2007 din segmentele IMM/corporate/consumatori individuali?
DM: Segmentul IMM este deosebit de important pentru Dell – in toamna trecuta am lansat linia de produse Vostro proiectata special pentru acest segment de piata. In conditiile in care economia Romaniei a crescut foarte mult in ultimii ani, cresterea numarului de unitati livrate s-a datorat, in mare, comenzilor de echipamente Dell facute de companiile mici si mijlocii. In trimestrul 4 am inregistrat insa atat o crestere semnificativa a comenzilor venite din retail si de la magazinele on-line, cat si a comenzilor pentru mediul universitar, care a beneficiat de finantari semnificative in ultima vreme.
DB: Ce segment de activitate al Dell in Romania prezinta cea mai mare importanta pentru companie?
DM: Segmentul intreprinderilor mici si mijlocii genereaza peste 50% din vanzarile totale ale Dell in Romania, in timp ce segmentul marilor companii si utilizatorii casnici genereaza 15% si, respectiv, 35% din vanzari.Prin retelele partenerilor nostri de distributie, ne vom concentra in continuare atat pe segmentul reprezentat de intreprinderile mici si mijlocii, cat si pe segmentul consumatorilor individuali carora li se adreseaza liniile de produse Inspiron si XPS. Vom incerca, de asemenea, sa ne mentinem in continuare un furnizor preferat pentru clientii nostri corporate, atat cei care au contracte globale cat si cei cu care avem acorduri locale sau regionale.
DB: Ce proiecte aveti in plan pe segmentul de service sau distributie?
DM: Avem in pregatire un proiect care va imbunatiti serviciile oferite clientilor nostri, care va fi lansat in martie; in ceea ce priveste partenerii nostri, avem in permanenta in derulare diverse programe de instruire si certificare, atat pe partea de service cat si pe partea de proiectare a solutiilor complexe si consultanta pentru vanzare.
DB: Ce segment de activitate, dintre PC-uri/notebook-uri/servere, considerati ca va inregistra cea mai importanta crestere in 2008 in cadrul vanzarilor Dell in Romania?
DM: Ne asteptam ca in continuare raportul notebook-uri/desktop-uri sa se modifice in favoarea notebook-urilor. Imbunatatirea serviciilor va duce insa si la cresteri semnificative ale numarului de servere livrate.
DB: Ce produse Dell considerati ca se vor vinde cel mai bine in 2008?
DM: Speram sa avem in continuare rezultate bune la notebook-uri, depasind cresterea pietei. De asemenea, ne propunem cresteri importante la servere, stocare si desktop-uri.