[url=http://innovationsummit.ro/]Innovation
Summit are loc pe 28 Mai[/url] la Radisson Blue Bucuresti si, timp de
o zi, reuneste o selectie a celor mai performanti consultanti
internationali in inovatie, initiatori ai unor proiecte de referinta
in domeniu si persone de decizie din mediul de business romanesc.
DailyBusiness.ro: Care este partea
cea mai dificila dintr-un process de inovatie?
Matt Rosa:
Majoritatea persoanelor considera ca procesul de inovatie implica fie
sa nascocesti idei intr-o camera pe o tabla alba, sau specialisti
tehnici care se ocupa de remedierea unei probleme . Totusi, 90% din
procesul de inovatie reprezinta in fapt lupta pentru pastrarea
inovatiei vie. Oamenii sunt in mod natural rezistenti la schimbare –
indiferent de produsul, procesul sau masinaria inovativa la care
cineva lucreaza, este o certitudine ca vor opune rezistenta
acestuia(asta daca nu lucrezi intr-un mediu de dezvoltare rapida a
tehnologiei in care consumatorii asteapta cu nerabdarea lansarea noii
versiuni de Xbox sau de iphone).
Am petrecut mai mult timp vanzand
intern inovatiile pe care le-am creat, fata de timpul pe care l-am
petrecut pentru pregatirea instrumentelor de vanzare externe; daca ar
fi sa fac un raport al efortului investit in cele doua directii
acesta ar fi de 100 la 1, iar aspectul acesta este deseori socant
pentru oamenii care nu sunt familiari cu industria inovatiei.
DB:
Care consideri ca sunt cele mai puternice trenduri actuale si cum
crezi ca pot ele schimba lumea si societatea in ansamblul ei?
MR: Cel mai puternic trend la
momentul actual care impacteaza atat industria inovatiei cat si piata
de consum este conectarea consumatorilor.
Consumer
Connectivity are un efect exponential asupra metodelor traditionale
de comunicare. De exemplu, in trecut, cand masuram impactul
fenomenului ‘’word of mouth’’, puteam observa ca are un
impact minimal asupra deciziei de cumparare a consumatorilor. La
momentul actual, observam ca fenomenul se afla in top 3 ca putere de
influentare a deciziilor consumatorilor, gratie dezvoltarii retelelor
de socializare precum Twitter sau Facebook.
Un raport recent realizat in China
arata ca pe primul loc in decizia de cumparare se afla chiar
recomandarile personale; daca in trecut asta se intampla prin
discutii la o cafea sau intrevederi 1 la 1, acum se intampla pe
Facebook si Twitter ajungand la mii de consumatori in acelasi
timp.
Pentru inovatori, acest aspect al vitezii este
extreme de benefic pentru ca la momentul actual poti gasi resurse
valoroase din orice domeniu, in orice tara din lume, in cateva
minute. In trecut, dura aproximativ cateva luni pentru a identifica
compania potrivita cu care sa incepi un parteneriat; acum pot gasi un
freelancer experimentat in mai putin de 5 minute. In acelasi timp,
canalele prin care iti poti testa ideile cu consumatorii sunt vaste;
zilele in care ne concentram pe focus group-uri au fost inlocuite de
metode mai rapide, mai ieftine, de incredere. Lumea devine din ce in
ce mai mica; acesta este motivul pentru care trebuie sa invatam sa
inovam mai rapid, cu o relevanta mai mare pentru consumatori,
daca ne dorim ca firmele pe care le conducem sa supravietuiasca pe
termen lung.
DB: Unde consideri ca te pozitionezi in
industria inovatiei si care crezi ca sunt competentele tale cheie in
domeniu ?
MR: Cele 3 competente cheie necesare pentru a
lucra in inovatie sunt:
1.Deschiderea la schimbare
Acest
lucru ar putea parea evident, dar chiar si inovatorii sunt deseori
blocati intr-un mod de gandirea sau intr-o competenta cu care sunt
confortabili. Cineva ar putea fi extreme de bun pe ideatie, dar
nevoile clientului/afacerii il provoaca sa sa se concentreze mai
degraba pe implementarea sau deconstructia unei idei. Intrebarea
pentru un inovator ar fi: Cum te descurci cu schimbarea aceasta de
perspectiva? Esti pregatit sa suporti ca cineva sa-ti distruga ideea
pentru a crea ceva mai bun?
2.Capacitatea de a asimila
insight-uri despre consumator
Aceasta este probabil cea mai relevanta
competenta pentru un adevarat inovator – cum modelezi o idee, pe
parcursul unei perioade scurte de timp, in asa fel incat sa se
transforme intr-o idee relevanta pentru
consumator/client?
3.Capacitatea de a colabora cu ceilalti
Cineva care lucreaza in inovatie, din perspectiva mea, ajunge sa
se focuseze mai putin pe inovatia propriu-zisa. Avand in vedere ca
finalitatea unui proces de inovatie este lansarea ideii respective,
un inovator petrece mai mult timp eliminand obstacolele care apar si
depasind provocarile inerente din procesul de construire a unui
produs nou, precum – colaborarea cu parteneri extern pentru a evita
problemele tehnice, vanzarea interna a ideii pentru a obtine bugetul
si resursele necesare, obtinerea armonizarii si bunei functionari
intre divizii, regiuni, teritorii geografice care vor beneficia de pe
urma inovatiei. O idee devine cu adevarat valoroasa doar in momentul
in care poate fi implementata.
Matt Rosa ocupa functia
de innovations director in cadrul British American Tobacco (BAT) si
va fi speaker la evenimentul
[url=http://innovationsummit.ro/]Innovation Summit[/url], care se
adreseaza unui mediu de leaderi vizionari format
din antreprenori, persoane de decizie, inovatori si creativi care
inteleg nevoia si iminenta adoptarii demersurilor de inovatie in
procesele de business.
Partenerii media ai
evenimentului sunt: DailyBusiness.ro, Forbes, Wall-Street.ro,
Business24.ro, Ziare.com, AdHugger, Iqads.
Innovation
Summit este un eveniment concept aflat sub semnatura Universum Events
– companie construita in jurul conceptului de event arhitecture.
Universum Events este si organizatorul „Internet & Mobile
World” cel mai mare eveniment de tehnologie digitala din Romania.