- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Microsoft a cumparat 1% din Sichuan Changhong Electric cu 12,3 mil.$

18 Jun, 12:09 • Redactia DailyBusiness
Microsoft va cumpara o participatie in valoare de 12,3 mil. $ (9,1 mil. euro) din producatorul chinez de televizoare si electrocasnice Sichuan Changhong Electric, pentru a dezvolta si comercializa, impreuna cu firma achizitionata, televizoare, computere si alte echipamente electronice, a anuntat luni presa internationala.
Microsoft a cumparat 1% din Sichuan Changhong Electric cu 12,3 mil.$

Achizitia reprezinta aproximativ un procent din actiunile Sichuan Changhong Electric.

„Changhong este o companie detinuta partial de statul chinez, iar faptul ca Microsoft a obtinut un procent reprezinta un eveniment semnificativ”, a declarat directorul departamentului de cercetare a pietei IT din cadrul companiei Analysys International din Beijing, Sigurd Leung.

Colaborari similare din cadrul industriei au esuat in trecut, dar piata este in prezent mai matura, potrivit lui Leung. El a spus ca Microsoft a mai avut in 1999 un plan similar, numit „proiectul Venus”, prin care dorea sa colaboreze cu producatorii de electronice din China pentru productia unui televizor cu browser de Internet, player de filme pe CD si calculator integrat. Proiectul Venus a esuat, in principal din cauza lipsei de disponibilitate a conexiunilor rapide la internet si a materialelor multimedia

In ultimii ani, China a devenit a doua piata de Internet din lume (dupa cea din SUA), cu 140 milioane de utilizatori, dintre care o mare parte au conexiuni in banda larga.

Finalizarea afacerii necesita aprobarea consiliului de administratie al companiei Changhong.

Actiunile Changhong au urcat luni cu peste 10%, contribuind la cresterea cu pana la cinci procente a valorii actiunilor altor companii de IT de pe bursele din China.

Compania Changhong a inregistrat in primele trei luni ale anului vanzari de 4,97 mld. yuani (484,7 mil.euro).

Urmărește Daily Business pe Google News