„Daca nu vom ajunge la un acord in urmatoarele 3 saptamani, ne vedem obligati sa purtam negocierile direct cu actionarii companiei dumneavoastra”, a transmis Microsoft grupului Yahoo, declarand ca in acest caz vor inainta o oferta ostila.
Microsoft a prevenit conducerea Yahoo ca o asemenea intiativa va avea, din punctul lor de vedere, un impact nedorit asupra valorii companiei, care se va vedea in termenii ofertei lor revizuite.
Ofertele ostile sunt rare in domeniul companiilor producatoare de inalte tehnologii, unde valoarea unei companii depinde foarte mult de valoarea echipelor sale. O oferta ostila ar putea provoca o pierdere masiva a personalului foarte calificat si implicit, de neinlocuit, ceea ce Microsoft vrea sa evite.
Reprezentantii Microsoft au subliniat ca una din optiunile care ii stau la dispozitie ar fi aceea de a introduce oficiali care ii sustin cauza in cadrul consiliului de dministratie al Yahoo, la urmatoarea adunare generala a actionarilor grupului.
Microsoft a propus la 1 februarie o preluare a grupului Yahoo, in cadrul unei operatiuni atat in numerar cat si in actiuni, pentru suma de 44,6 miliarde dolari.
Conducerea Yahoo a respins acea oferta, pe motivul ca nu reflecta potentialul de dezvoltare al grupului.
Oficialii grupului Yahoo au solicitat cu insistenta, insa fara succes, altor companii cu activitati in online sa ii ajute sa evite oferta Microsoft.
Cei de la Microsoft subliniaza insa ca nici o oferta alternativa nu s-a concretizat pe parcursul acestor doua luni, in conditiile in care economia americana a continuat sa se degradeze, iar cota de piata a Yahoo sa se prabuseasca.
Piata publicitatii pe Internet, pe care Microsoft vrea sa o domine prin intermediul achizitionarii Yahoo, a inceput sa piarda teren in ultimele saptamani. Numarul de accesari ale bannerelor Google, lider al acestui sector, s-a diminuat considerabil, iar recesiunea a reusit intr-un final sa il atinga si pe detinatorul celui mai mare motor de cautare din lume.