Oportunitati:
1. Internet Explorer 9
este un produs care intra in categoria castigatoare, in pofida unei cote de piata in scadere si a criticilor legate de viteza de rulare. IE9 s-a ridicat la nivelul standardelor HTML 5 si se distinge de versiunile anterioare printr-un aspect minimalist, care ofera utilizatorilor mai mult spatiu si posibilitatea de a deschide mai multe tab-uri.
2. Windows Phone 7. Dupa ce a asistat la batalia dintre iOS (Apple) si Android (Google), Microsoft a decis sa intre in lupta pentru suprematie. Noul sistem de operare, cu Windows Phone 7, a fost apreciat de critici pentru interfata fluida, modul in care integreaza continutul si viteza de rulare. Insa, norocul celor de la Microsoft s-ar putea datora parteneriatului incheiat cu Nokia la inceputul acestui an. Astfel, producatorul finlandez de telefoane mobile va implementa pe smartphone-urile sale platforma dezvoltata de compania americana.
3. Windows 7. Recent, compania a anuntat ca a vandut circa 350 milioane de licente Windows 7 de la lansarea acesteia in 2009. Utilizatorii par sa fi indragit noul sistem de operare pentru PC-uri, uitand de esecul Windows Vista, relateaza Business Insider.
4. Kinect. La sfarsitul lunii aprilie, cand Microsoft a anuntat rezultatele financiare pentru al treilea trimestru fiscal, compania a precizat ca a vandut 2,4 milioane de dispozitive Kinect in intervalul ianuarie-martie 2011. In acelasi timp, compania a vandut 2,7 milioane de console Xbox 360. Kinect se conecteaza la consola Xbox si permite controlul exclusiv prin miscari si comenzi vocale.
5. Bing. Motorul de cautare al celor de la Microsoft continua sa isi extinda cota de piata, acaparand 30% din piata de profil din Statele Unite, potrivit companiei Experian Hitwise. Evolutia reprezinta o performanta in contextul in care la inceputul anului 2010 Bing avea o cota de sub 10%. Pe de alta parte, acest succes poate fi atribuit, in principal, parteneriatului incheiat cu Yahoo.
Amenintari:
1. Bing. Desi motorul de cautare ar putea fi unul dintre cele mai populare produse marca Microsoft, acesta genereaza cheltuieli in crestere. Potrivit ultimelor rezultate financiare, Microsoft a inregistrat in ianuarie-martie venituri de circa 84 milioane de dolari pe segmentul online, venituri generate in special de Bing, insa cheltuielile au crescut cu pana la 292 milioane de dolari pe acelasi segment, potrivit Business Insider.
2. Tablete. Apple a vandut 19 milioane de iPad-uri de la lansarea din aprilie 2010, iar cei mai multi producatori de tablete se orienteaza catre Android cand vine vorba de dezvoltarea unui dispozitiv rival. Intre timp Microsoft mentine distanta fata de competitia tabletelor si nu intentioneaza sa mai lanseze alte dispozitive Windows Phone 7.
3. Windows Phone 7. Microsoft nu a mai vorbit despre vanzarile Windows Phone din decembrie 2010, cand a anuntat ca circa 1,5 milioane de dispozitive bazate pe sistemul sau au fost livrate in primele sase saptamani de lansare. Potrivit BusinessInsider, platforma nu este chiar atat de populara. Motivul? Microsoft nu a lansat niciun update in primele trei luni, spre deosebire de Apple care a lansat sae update-uri in primele trei luni de viata ale iOS.
4.Apple. Producatorul iPad-ului si Microsoft sunt rivali atunci cand vine vorba de produse si profit. In ultimele doua decenii, Microsoft a dominat Apple pe segmentul venituri, insa Apple a depasit Microsoft in trimestrul trecut, cand a raportat un profit de 5,99 miliarde de dolari, peste cele 5,23 miliarde de dolari ale rivalului sau. In mai 2010, Apple a depasit Microsoft ca valoare, luand in calcul valoarea totala a actiunilor, iar in octombrie Apple a depasit veniturile Microsoft.
Citeste aici articolul integral.