In acelasi timp, Hewlett-Packard si Research in Motion vor lansa si ele a doua generatie de tablete proprii pana cand Microsoft va lansa efectiv noul sistem.
Planurile Microsoft sunt de a imbunatati Windows 7, astfel incat caracteristicile sistemului de operare sa fie compatibile cu cele ale unei tablete PC, respectiv ecranul touch screen, dimensiunile dispozitivului si puterea bateriei.
Testele asupra noii versiuni Windows vor debuta in mod public la sfarsitul anului 2011.
Pe de alta parte, cu cat Microsoft intarzie lansarea Windows 7 pentru tablete, cu atat Google si Apple vor avea mai mult timp la dispozitie pentru a-si consolida pozitiile pe piata de profil.
„Daca anul 2011 este anul razboiului dintre tablete, Microsoft va pierde startul in timp ce se pregateste pentru batalie. Aceasta nu este o pozitie de dorit”, a declarat Michael Gartenberg, analist in cadrul companiei de cercetare Gartner.
Conform presei internationale, pe piata tabletelor competitia devine din ce in ce mai acerba in contextul in care in 2011 vor intra pe piata peste 100 de modele noi.
„Limitele campului de batalie sunt aproape trasate, fiecare isi revendica ‘terenul’, iar utilizatorii sunt preamariti in timp ce isi cheltuie banii”, a spus analistul Gartner.
Compania de consultanta In-Stat estimeaza ca piata de profil va creste pana la 118 milioane de unitati pana in 2015 .
Ca raspuns la succesul obtinut de iPad, reprezentantii Microsoft au declarat in luna ianuarie ca vor dezvolta un sistem de operare pentru tablete bazat pe tehnologia ARM Holdings.
Compania ARM Holdings produce acele cip-uri care in prezent domina piata smartphone-urilor si care se regasesc in dispozitivele mobile ce ruleaza Goolge Android.
La fel ca si Microsfot, Motorola si Samsung Electronics au apelat la cip-urile ARM Holdings pentru a tabletele lansate in batalia cu iPad, conform Bloomberg.