„Nu vrem sa integram companii mari in business-ul nostru, acest lucru implicand operatiuni care ar putea dura ani de zile si ar divaga strategiile de dezvoltare ale Microsft. Ne vom centra strategiile de achizitie asupra companiilor mai mici, cu valoare de piata intre 50 mil. $ si 1 mld. $”, a spus joi Steve Ballmer, directorul executiv al Microsoft, citat de presa internationala.
Totusi, el a spus ca majoritatea companiilor vizate se vor incadra in marja valorica de 100 – 200 de milioane de dolari.
Oficialii grupului au spus ca au in plan sa achizitioneze pana la 20 de companii mici in anul fiscal 2008, dar nu au oferit informatii suplimentare despre numele acestora.
Gigantul producator de software are disponibili pentru achizitii 23 mld. $, suma cu care analistii nu respingeau o eventuala cumparare a companiei americane Yahoo sau a retelei sociale online Facebook.
Microsoft a achizitionat in anul fiscal 2007, incheiat in iunie, un numar de 23 de companii. Dintre acestea, oficialii companiei au declarat ca 13 dintre achizitii valoreaza un total de 1,34 mld.$.
„Probabil vom cumpara cate 20 de companii pe an in urmatorul cincinal”, a spus Ballmer. Acesta a evitat insa sa raspunda direct daca doreste sa achizitioneze 5% din Facebook, pentru suma de maxim 500 mil. $, asa cum specula presa internationala luna trecuta.
Pentru intreg anul fiscal incheiat pe 30 iunie, Microsoft a inregistrat venituri de 51,12 mld.$ (39,8 mld. euro), in crestere cu 15% fata de anul anterior, profitul anual ridicandu-se la 14 mld.$.