Reprezentantii companiei considera ca serviciile suplimentare atasate echipamentelor de navigatie, in special cele legate de actualizarea hartilor ar putea sa se dezvolte in anii urmatori, pe masura ce numarul de update-uri gratuite oferite de jucatorii de pe piata va scadea.
„Conform datelor noastre, la ora actuala, aproximativ 200.000 de echipamente GPS existente in Romania au o harta mai veche de doi ani. Conform acelorasi estimari, ponderea acestui tip de dispozitive s-ar putea dezvolta chiar mai mult in urmatoarea perioada, avand in vedere scaderea pietei de profil din 2009 si 2010. Cu toate acestea, o data cu cresterea penetrarii echipamentelor de tip PND (Personal Navigation Device), ne asteptam la o cresterea numarului de harti noi cumparate, avand in vedere costul mai scazut al acestei operatiuni comparativ cu achizitionarea unui dispozitiv de navigatie nou”, a declarat Sergiu Gansca, sales and marketing manager al Mio Technology Romania si Ungaria.
Oficialul Mio arata de asemenea ca la ora actuala serviciul de actualizare gratuita a hartilor este folosit de catre jucatorii de pe piata de GPS in special ca strategie de atragere a potentialilor clienti.
Zona de dezvoltare si inlocuire a hartilor de navigatie ar putea deveni o componenta importanta a pietei de echipamente de navigatie din Romania in cativa ani.
„Daca pentru hartile destinate tarilor din Europa de Vest cresterea numarului de detalii incluse este mai putin spectaculoasa, in cazul tarilor din Europa Centrala si de Est, actualizarea anuala a hartilor poate aduce variatii de pana la 30% a informatiilor incluse pe acestea. Evolutia destul de spectaculoasa a complexitatii hartii in aceasta zona este sustinuta pe de o parte de cresterea numarului de POI-uri, dar si de schimbarile mai rapide ale tramei stradale generate de investitiile in infrastructura”, a mai adaugat Gansca.
Mio a fost fondata in mai 2002 si desfasoara operatiuni pe pietele din Taiwan, China, Europa, America de Nord, Australia, Japonia si Coreea de Sud. compania are peste 1.700 de angajati in intreaga lume si isi comercializeaza produsele in peste 58 de tari.