Piata japoneza este saturata in prezent, cererea fiind in scadere in acest an, in contextul in care operatorii de telefonie mobila precum NTTDoCoMo au redus subventiile catre retaileri.
Oficialii Mitsubishi Electric au anuntat luni ca estimeaza in anul fiscal ce se va incheia la 31 martie o pierdere de 164 mil. $ (circa 100 mil. euro) inainte de perceperea taxelor, pierdere ce va surveni ca urmare a retragerii de pe segmentul de telefonie mobila.
Mitsubishi Electric estimeaza vanzari de 100 miliarde yeni (635 mil. euro) din operatiunile de telefonie mobila in acest an, echivalent cu 2,5% din veniturile totale ale companiei, si livrari de 2,1 milioane unitati.
Aceasta cifra reprezinta mai putin de 0,2% din livrarile mondiale de telefoane mobile pentru anul calendaristic 2007, potrivit statisticilor firmei de cercetare IDC.
Decizia Mitsubishi Electric urmeaza anuntului facut de Sanyo Electric Co Ltd in ianuarie, potrivit caruia isi va vinde afacerea neprofitabila de telefonie mobila companiei Kyocera Corp., pentru 50 miliarde yeni (254 mil. euro).
„Este un pas firesc pentru Mitsubishi Electric, dupa ce nu a reusit sa lanseze un model de succes de ceva vreme”, a declarat Michito Kimura, analist din cadrul IDC.
„Insa retragerea acestor doi producatori japonezi de pe piata nu va usura situatia companiilor care raman in industrie, pentru ca noua strategie a operatorilor, de a reduce subventiile catre vanzatori, descurajeaza utilizatorii de la a inlocui frecvent aparatele telefonice”, a adaugat acesta.
Mitsubishi Electric, care s-a retras deja de pe piata internationala de telefonie mobila, planuieste sa sisteze livrarile catre NTTDoCoMo, singurul client, pana in luna septembrie.