Decizia privind amplasarea fabricii in Romania a fost anuntata in primavara anului 2007, ca urmare a cererii crescute de terminale mobile pe pietele din Europa de Est si Africa. Zona Cluj a fost aleasa datorita unei forte de lucru calificate, logisticii existente si a traditiei industriale.
„Fabrica de la Cluj va deveni o parte importanta a retelei noastre globale de centre de productie si va opera conform acelorasi procese, cerinte de calitate si standarde regasite in toate fabricile Nokia.”, conform lui Juha Putkiranta, Senior Vice President, Demand Supply Network Management Nokia.
Vanzarile nete inregistrate de Nokia pe intreg anul 2007 au fost de 51,1 mld. euro, in crestere cu 24% fata de anul precedent, compania detinand aproxiumativ 40% din piata mondiala.
Oficialii Nokia Romania nu au oferit informatii porivind cota de piata a companiei pe piata locala.
Compania finlandeza a inregistrat in ultimul trimestru al anului trecut un profit de 1,8 miliarde de euro, in crestere cu 44% fata de perioada similara a anului trecut.
Nokia a vandut in trimestrul 4 al anului trecut 133,5 milioane de telefoane mobile, mai mult decat vanzarile inregistrate de cei mai apropiati trei rivali ai companiei finlandeze la un loc, a scris presa internationala.
Pretul mediu al telefoanelor vandute in trimestrul 4 a fost de 83 euro, conform oficialilor companiei, citati de presa internationala.