La sfarsitul anului 2005, studiile de piata indicau un numar de 2,14 miliarde de utilizatori de telefoane mobile, la nivel global.
Initial, producatorul finlandez prevazuse un volum al vanzarilor totale de telefoane mobile, pentru acest an, de 970 milioane de unitati la nivel global, insa rezultatele de vanzari recente au ridicat estimarile pe acest an la 986 milioane de unitati la nivel global.
Potrivit studiilor de piata efectuate de Nokia, principalele cresteri se vor inregistra pe pietele din Asia, in special in China, Orientul Mijlociu si Africa, unde vanzarile vor creste cu peste 15%. De asemenea, Nokia prognozeaza o crestere de pana la 10% pe pietele din Europa, America Latina si America de Nord.
Producatorul finlandez estimeaza pentru 2007 si o crestere valorica a industriei telefoanelor mobile, insa ia in calcul si posibilitatea scaderii preturilor medii, fenomen care reflecta, potrivit specialistilor companiei, influenta din ce in ce mai mare a pietelor emergente, precum China sau India, si a factorilor competitivi in general.
[quote=Olli-Pekka Kallasvuo, presedinte si CEO Nokia]Am pus la punct o serie de actiuni strategice si schimbari organizationale importante si am dirijat eforturile de marketing si design asupra unor obiective mai clare[/quote]
Nokia si-a prezentat marti si obiectivele financiare si operationale pentru urmatoarea perioada, pe fondul previziunilor de dezvoltare a pietei.
„Pentru a profita la maximum de beneficiile cresterii continue estimate de Nokia la nivelul pietei globale de dispozitive, am pus la punct o serie de actiuni strategice si schimbari organizationale importante si am dirijat eforturile de marketing si design asupra unor obiective mai clare”, a declarat Olli-Pekka Kallasvuo, presedinte si CEO Nokia, in cadrul unui eveniment desfasurat marti la Amsterdam.
In primul rand, Nokia a anuntat ca a revizuit la 15% marja operationala pentru urmatoarea perioada, de pana la doi ani, motivand reducerea de 2%, comparativ cu obiectivul de 17% stabilit in 2005, prin expunerea din ce in ce mai ridicata de pe piata de infrastructura, in asteptarea demararii operatiunilor Nokia Siemens Networks.
Pentru divizia Devices, care inglobeaza diviziile Mobile Phones si Multimedia, oficialii Nokia au stabilit o marja operationala de 17% pentru urmatorii doi ani.
Divizia Nokia Siemens Networks isi mentine obiectivul pentru a atinge o marja operationala de peste 10% pana la sfarsitul anului 2007, inainte de cheltuielile de restructurare.
De asemenea, Nokia vizeaza o imbunatatire in 2007, comparativ cu acest an, a raportului dintre marja bruta de profit si cheltuielile pentru cercetare si dezvoltare, pe care intentioneaza sa le reduca la un nivel de 9-10% din valoarea vanzarilor nete, precum si a raportului dintre marja bruta de profit si cheltuielile de vanzari si marketing.
Olli-Pekka Kallasvuo a declarat ca Nokia trebuie sa profite de „oportunitatea unica” de introducere a Internetului mobil la nivelul intregii piete, vizand in special cei aproximativ 850 milioane de utilizatori de telefoane Nokia. „Ne aliniem in mod activ strategia, avand in vizor aceasta importanta oportunitate de afaceri”, a declarat Kallasvuo.
Patru noi modele Nokia vor intra pe piata la inceputul lui 2007
Nokia a lansat marti, in cadrul conferintei Nokia World, patru noi modele de telefoane mobile, care vor fi comercializate incepand cu primul trimestru din 2007.
Potrivit companiei, trei dintre modele sunt destinate segmentului de mijloc – Nokia 6300, Nokia 6290 si Nokia 6086, iar cel de-al patrulea model, Nokia 2626 este destinat utilizatorilor de pe pietele emergente.
Noile telefoane vor fi disponibile la preturi de 200, 250 si, respectiv, 325 de euro pentru primele trei modele, cel de-al patrulea model, Nokia 2626, urmand a fi comercializat la pretul de 75 euro, fara a include taxele si subventiile aplicabile in procesul de distributie.
Nokia a comunicat ca a realizat progrese in procesele de restructurare a companiei Nokia Siemens Networks, demararea operatiunilor fiind preconizata pentru ianuarie 2007. Potrivit estimarilor companiei, economiile de costuri operationale rezultate in urma fuziunii vor fi de circa 1,5 miliarde euro anual, pana in 2010.
Potrivit rezultatelor oficiale de pe trimestrul al treilea, Nokia s-a clasat pe prima pozitie in topul producatorilor de telefoane mobile, cu vanzari de peste 10,1 miliarde euro si un profit net de 845 milioane de euro.