Reprezentantii celui mai mare producator de telefoane mobile din lume au precizat ca, in America de Nord, cresterea vanzarilor de unitati s-a temperat catre 6%, comparat cu avansul de 13% inregistrat in 2006. De asemenea, Nokia a remarcat ca si pietele telefoniei mobile din Orientul Mijlociu si din Africa si-au incetinit ritmul de crestere la 19%, de la 68% in 2006.
O scadere a ritmului de crestere a fost inregistrata si pe piata Americii Latine, de la 15% la 10%, potrivit oficialilor Nokia.
Estimarile Nokia, cuprinse intr-un document prezentat autoritatilor americane de reglementare, au aparut la o zi dupa ce concurentul Sony Ericsson a facut referiri la incetinirea cresterii pietei in Europa, intr-un avertisment privind profitul sau pe trimestrul in curs, care ar putea cobori la jumatate.
Incetinirea cresterii din aceste regiuni a fost compensata de o explozie a vanzarilor in China si in tarile din Extremul Orient. Compania Nokia a anuntat ca vanzarile de telefoane mobile pe pietele emergente au reprezentat aproape 60% din volumul vanzarilor din sector in 2007, fata de 55% in 2006.
Vanzarile de telefoane mobile au crescut cu 34% in regiunea Asia-Pacific in 2007, fata de 27% in 2006, iar vanzarile in China au avansat cu 34% in 2007, fata de o crestere de 29% in 2006.
Statisticile Nokia arata ca telefoanele ieftine, cu preturi mai mici de 50 euro, au reprezentat 35% din numarul total de telefoane vandute, care a fost in 2007 de 1,14 miliarde unitati. In 2006, au fost vandute aproximativ 978 milioane unitati, potrivit datelor Nokia.
La finalul lui 2007, Nokia a estimat ca existau circa 3,3 miliarde de utilizatori de telefoane mobile la nivel mondial, ceea ce reprezinta aproximativ 43% din populatia lumii.
La finalul lui 2006, la nivel mondial existau 2,7 miliarde de utilizatori, iar rata de penetrare a fost de 40%, potrivit datelor Nokia.