Cresterea a fost stimulata de cererea robusta pentru telefoane mobile ieftine pe pietele in curs de dezvoltare precum India, a anuntat joi producatorul finlandez.
Nokia a vandut 111,7 milioane de telefoane mobile in trimestrul al treilea, aproape la fel de mult cat au vandut impreuna trei dintre cei mai apropiati rivali ai sai, estimand cota de piata la 39%, depasind cu putin estimarile analistilor, care mizau pe un nivel de 38,9%.
In trimestrul trei al lui 2006, Nokia inregistra o cota de piata la nivel global de 36%. Companiile Samsung si Motorola au raportat in trimestrul doi cote de piata de 14,5% respectiv 13,5%, situandu-se astfel pe al doilea si al treilea loc dupa producatorul finlandez, conform Gartner.
In Europa, producatorul de telefoane mobile a vandut in trimestrul trei 29 milioane de terminale, in crestere de la 24,8 milioane cat a comercializat in Europa in aceeasi perioada a lui 2006. Cele mai multe telefoane mobile vandute in trimestrul trei au fost in regiunea Asiei de Est, unde compania a comercializat 29,5 milioane de terminale.
Pretul mediu de vanzare a telefoanelor mobile in al treilea trimestru a scazut la 82 de euro, de la 90 de euro in al doilea trimestru si sub 89 de euro, cifra estimata de analisti.
Compania a declarat joi ca valoarea actiunilor in perioada de trei luni a crescut la 0,40 de euro de la nivelul de 0,21 euro atins in aceeasi perioada din 2006, conform presei internationale.