Olli-Pekka Kallasvuo, directorul executiv Nokia, a declarat pentru Financial Times ca doreste ca firma sa redevina furnizorul principal in America. Nokia si-a marit cota pe piata globala de telefonie mobila cu 39% in al treilea trimestru al acestul an, ca numar al dispozitivelor vandute operatorilor de telefonie mobila.
Firma de cercetare Gartner relateaza ca in al treilea trimestru, Motorola a inregistrat o cota de 30% din piata telefoniei mobile in America, urmat de Samsung cu 20%, LG cu 16%, iar Nokia 12%.
Kallasvuo si-a exprimat increderea in grupul Nokia, declarand ca acesta isi poate mari cota cu cel putin 40%, compania trebuind sa realizeze performante superioare pe piata din SUA. Aceasta piata este in prezent cea mai slaba pentru compania finlandeza, numarul unu pe plan mondial.
Nokia este acum furnizorul de top in Europa de Vest, Orientul Mijlociu si Africa, dar si America Latina si regiuni din Asia Pacifica.
„Singura noastra ambitie este ca Nokia sa devina lider pe piata. Vom incerca orice strategie pentru a reusi acest lucru”, a declarat Kallasvuo. Acesta a refuza sa specifice timpul in care ambitiile Nokia in SUA s-ar putea realiza.
Nokia doreste sa se alinieze nevoilor celor 4 importanti operatori: A&T, Verizon Wireless, Sprint Nextel si T-Mobile.
Nokia a inregistrat pierderi dupa oprirea fabricarii telefoanelor mobile pe piata americana, bazata pe o a doua generatie de tehnologie Wireless, numita CDMA, tehnolofie folosita de operatorii de telefonie mobila locali Verizon Wireless si Sprint Nextel.
Kallasvuo a afirmat ca Nokia ar putea beneficia in America de planurile Verizon Wireless, pentru a folosi tehnologia LTE (tehnologie wireless 4G – n.r), care va oferi viteza mai mare navigarii pe Internet de pe telefoanele mobile.
LTE este o tehnologie ce se bazeaza pe tehnologia wireless 2G si 3G, cunoscuta ca GSM si WCDMA.
Analistii sustin ca Nokia are posibilitatea reala de a castiga teren in fata competitorului direct Motorola, intrucat acesta din urma a inregistrat venituri sub asteptari anul acesta.