„Evaluam mai multe variante, dar astfel de decizii sunt luate la nivel de grup”, a spus Theocharopoulos.
Cu exceptia celor doi lideri ai pietei, Orange si Vodafone, care au venituri de circa 7 ori mai mari decat Cosmote, licente 3G mai sunt detinute de RCS&RDS si Zapp.
„Sunt genul de om care priveste inainte pentru a-si atinge scopurile de business. Nu conteaza neaparat daca prin inovatie, desi sunt si o persoana inovativa, sau doar urmand o cale deja batatorita de altii, precum cea a Vodafone Romania sau Orange Romania”, a declarat pentru DailyBusiness Stefanos Theocharopoulos. Acesta a precizat ca in prezent RCS&RDS si Zapp nu reprezinta o problema pentru Cosmote Romania, la nivel de competitivitate, desi, conform lui Theocharopoulos, nu sunt nici de ignorat.
„Cel mai important scop al Cosmote Romania este de a intra pe profit operational in 2008 si pe profit net in 2009. Ne mentinem convingerea ca vom reusi acest lucru, adaugand noi servicii clientilor nostri. Luam in calcul si achizitionarea unei licente 3G, desi inca nu pot oferi mai multe informatii despre cand si cum se va intampla asta”, a continuat directorul executiv al Cosmote Romania.
Desi Cosmote Romania a inregistrat o pierdere neta de 118,4 mil. euro anul trecut, in crestere cu 30% fata de 2006, oficialii companiei au precizat ca aceasta era luata in calcul si ca nu schimba planurile operatorului.
„Era normal sa pierdem mai mult in 2007, deoarece am atras un numar mare de clienti. Atragerea lor necesita o investitie initiala destul de mare, insa acestia incep sa genereze profit in circa 2 ani. Multi dintre ei de altfel au incheiat contracte chiar pe aceasta perioada”, a explicat Theocharopoulos.
Acesta a declarat de asemenea ca, incepand cu 2008, ARPU (venitul mediu pe utilizator – n.r.) va creste, ca urmare a „ajungerii la maturitate a contractelor clientilor”. In prezent, ARPU general este de 5,6 euro, conform oficialilor companiei (la jumatate fata de valoarea indicatorului in cazul Orange si Vodafone -n.r.)
In ceea ce priveste serviciile de date si broadband, directorul executiv al Cosmote Romania a declarat ca aceasta este una dintre „prioritatile de top ale companiei”, dar ca in continuare toti operatorii genereaza mult mai multe venituri din voce decat din date.
„A avea servicii de Internet mobil este, intr-adevar, un plus, dar nu unul foarte mare. Nu aceasta tehnologie face diferenta.Ca exemplu, intr-o tara din Europa de Vest cu populatie de doar 10 milioane locuitori, operatorii de telefonie mobila locali au venituri din voce de 4 mld. euro. In Romania, la o tara cu populatie dubla, operatorii de telefonie mobila genereaza venituri din voce de doar 2 mld. euro. Deci, loc de crestere este suficient”, este de parere Theocharopoulos.
Acesta a precizat ca serviciul i-Mode al Cosmote se pozitioneaza in prezent ca un „inlocuitor” al 3G-ului, nedorindu-se insa un concurent direct al tehnologiei amintite. Oficialii companiei nu au oferit informatii suplimentare despre numarul de clienti i-Mode ai Cosmote, precizand doar ca acesta se incadreaza in planurile initiale ale companiei.
Directorul executive al Cosmote Romania a declarat ca in 2007 compania si-a triplat numarul de clienti business, neprecizand insa la ce numar a ajuns.
„Clientii business sunt de asemenea foarte importanti pentru companie. In 2008 vom adauga mai multe oferte comune cu Romtelecom care vor avea ca tinta si clientii business. Asteptam doar momentul potrivit”, a mai spus Theocharopoulos.
Acesta a precizat ca desi penetrarea telefoniei mobile a atins deja 100% in Romania, inca este loc suficient de crestere.
„Consider ca este loc de crestere pana la o penetrare de circa 140%, similar cu ceea ce se intampla in Grecia. Nu consider ca Romania face diferenta in acest sens”, a mai spus Theocharopoulos.
Acesta nu a comentat in privinta recent anuntatei achizitii a unui pachet de 20% din OTE, actionarul majoritar al Cosmote. El a mai spus ca mandatul sau la conducerea Cosmote Romania este pe termen nelimitat.