Productia noilor cipuri are loc dupa ce compania a achizitionat compania suedeza NordNav pentru 40 de milioane de dolari (31 milioane de euro) si Cambridge Positioning Systems pentru 35 de milioane de dolari (27 milioane de euro), relateaza Reuters.
NordNav va primi inca 35 de milioane de dolari (27 milioane de euro) daca va atinge obiectivele stabilite.
John Scarisbrick, CEO al CSR a declarat ca acest tip de tehnologie super sensibila va fi mult mai eficienta decat GPS-ul traditional, oferind posibilitatea unor dispozitive de localizare exacta si in interior.
Cipul va folosi mai putina energie, iar pentru producatorii de telefoane mobile va fi mai putin costisitor sa foloseasca un singur cip in loc de doua .
Scarisbrick a mai spus ca adaugarea unui sistem GPS unui cip Bluetooth va adauga doar un dolar la costul de fabricatie.
Producatorii de telefoane mobile si-au exprimat deja interesul fata de noul cip.
Oficialii CSR au declarat ca se asteapta sa lanseze primul cip in prima jumatate a anului, acesta ajungand sa fie profitabil din 2008.
Unii analisti considera ca largirea ofertei CSR prin directionarea catre sistemele GPS este o miscare importanta avand in vedere interesul producatorilor de telefoane mobile, utilizarile posibile si tendintele pietei.
„Avand in vedere ca atat operatorii wireless cat si producatorii de telefoane mobile vor sa ofere clientilor in anii urmatori servicii de localizare, privim anuntul de astazi ca oportun in ceea ce priveste timing-ul”, au declarat analistii de la Deutsche Bank.