- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

O companie romaneasca vrea sa vanda cateva mii de gadget-uri RFID pentru \”uituci\”

30 Nov, 12:24 • emanuel.ceciu
Compania autohtona de consultanta si de distributie VHCI Business Development a lansat pe piata locala gadget-urile Loc8tor, prin intermediul carora utilizatorii pot repera pozitiile unor obiecte "pierdute", prin tehnologia RFID. Compania estimeaza vanzari de cateva mii de bucati in primul an, urmand ca acestea sa creasca pe masura ce tehnologia va deveni mai cunoscuta.
O companie romaneasca vrea sa vanda cateva mii de gadget-uri RFID pentru \uituci\

RFID este o metoda de identificare automata care se bazeaza pe stocarea si regasirea datelor la distanta prin unde radio, folosind dispozitive numite „etichete RFID” ( RFID tag – in engleza) si transpondere RFID. Tehnologia necesita comunicare intre un aparat cititor de RFID si o eticheta RFID.

O eticheta RFID este un obiect mic sau foarte mic (chiar sub 1 mm x 1 mm) care poate fi aplicat sau incorporat in principiu in orice produs sau obiect, dar si asupra animalelor sau persoanelor, cu scopul de identificare si urmarire, folosind undele radio. Unele etichete pot fi citite de la multi metri departare, chiar mult peste 50 de metri.

Initial tehnologia, recent dezvoltata, a fost gandita pentru a fi folosita in scopuri comerciale, in lanturi mari de magazine. Cozile la casele de marcat ar disparea odata cu plasarea de etichete pe fiecare produs in parte. Clientii doar ar trece cosul prin fata casei de marcat si ar fi scanate automat toate produsele din cos. Alte intrebuintari sunt masurarea timpului realizat la cursele atletice, controlul pasapoartelor sau aplicarea taxelor rutiere pe anumite autostrazi. Animalele de companie pot fi implantate cu aceste cipuri pentru a nu fi pierdute.
[img=461][/img]
Dispozitivul Loc8tor va repera pozitiile unor tag-uri de tip mini-breloc, care se vor atasa initial obiectelor „puse sub urmarire”. Cautarile pot continua dincolo de usi si pereti, utilizatorul fiind ghidat asupra directiei atat prin sunete care cresc in intensitate si in frecventa, cat si prin leduri gradate in rosu, galben si verde. Ledurile se vor aprinde in functie de puterea semnalului. Raza maxima de actiune a dispozitivului Loc8tor Lite este de 120 de metri.

„Pe masura ce produsul va fi descoperit, iar clientii se vor obisnui cu el si se vor convinge ca face ceea ce promite, vanzarile vor creste. Ne asteptam la cateva mii de bucati in primul an, dar nu putem avansa o cifra mai exacta. Asta si din cauza contextului economic incert”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Valentin Haicu, reprezentantul Loc8tor in Romania.
[img=462][/img]
Produsul este distribuit atat de site-ul FunGadgets.ro, dezvoltat de compania importatoare, cat si pe principalele site-uri de animale de casa, conform oficialilor VHCI Business Development. „Urmatoarea directie in care ne vom indrepta sunt comerciantii cu produse pentru copii in segmentul de varsta 3-8 ani”, a mai spus Haicu.

„In lume mai exista cateva produse similare, insa raza lor de actiune nu depaseste 23 de metri, in timp ce Loc8tor ajunge la 180. Se afla practic la maximum tehnologic actual. O distanta mai mare implica o sursa de alimentare mai puternica si atunci tag-ul nu va mai avea 5 grame si nu va mai fi atat de mic si de usor de atasat de orice doreste utilizatorul”, mai spune Valentin Haicu.

Dispozitivul vine in doua versiuni – Loc8tor Lite, care poate urmari pana la 4 tag-uri si Loc8tor Plus, care poate repera pana la 24 de tag-uri. Pe langa aceasta, Loc8tor Plus dispune de cate un buton de „panica”, ce alerteaza supraveghetorul la simpla apasare a tag-ului de catre o persoana aflata in dificultate.

Urmărește Daily Business pe Google News