65% dintre cumparatori declara ca apreciaza sa isi petreaca timpul analizand ofertele acestor magazine.
Utilizatorii de Internet care nu fac cumparaturi online isi motiveaza reticenta prin neincrederea in modul de realizare a tranzactiilor. 6% dintre cei care au facut cumparaturi pe Internet spun ca un grad mai ridicat de securitate a platilor i-ar determina sa apeleze mai des la magazinele sau la licitatiile online.
Doar 15% dintre cumparatori online achizitioneaza bunuri in mod frecvent, respectiv o data pe saptamana, iar 42% spun ca intentioneaza sa cumpere mai des. Ei considera ca ar fi mai motivati sa cumpere online daca si-ar imbunatati situatia financiara, dar si daca ar exista mai multe promotii si oferte speciale.
Cele mai populare produse cumparate din magazinele online sunt telefoanele si accesoriile (29%) iar in cazul licitatiilor, majoritatea produselor cumparate sunt computere.
42% dintre utilizatorii de Internet considera ca shoppingul online dureaza mai putin decat cel traditional. Pentru 11% dintre utilizatorii de Internet economisirea de timp este cel mai important criteriu de cumparare iar pentru 21%, cel mai important criteriu este economisirea de bani.
Majoritatea cumparatorilor online din Romania prefera magazinele virtuale licitatiilor. Motivele cele mai importante pentru aceasta optiune sunt livrarea la domiciliu si economisirea timpului. Un alt motiv important este gradul de securitate a platilor din magazinele online comparativ cu licitatiile. Adeptii licitatiilor le prefera pentru ca pot gasi produse cu greu accesibile in alte locuri si faptul ca pot comanda la orice ora.
Studiul Gemius a fost facut si in Republica Ceha, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, Rusia, si Ucraina.