Data center-ul, localizat in Otopeni, a fost realizat pentru a oferi servicii IT companiilor, putand gazdui datele a 4-5 companii mari, 20-30 companii medii si ale unui numar nelimitat de companii mici, conform oficialilor Omnilogic.
Potrivit lui Gabriel Marin, directorului general al Omnilogic, centrul de date din Otopeni face parte dintr-o investitie ce va depasi 34 milioane euro, fiind localizat in interiorul unui nou campus – in suprafata totala de trei hectare. „Cautam alte 2-3 locatii pentru a construi noi datacentere, dar speram ca acestea sa fie foarte aproape de surse ieftine de alimentare. Speram ca in 2010-2011 sa detinem o retea de 4-5 astfel de centre construite in toata tara”, a mai spus Marin marti in cadrul celei de-a zecea editii a „Convergent Networks”, eveniment organizat in parteneriat cu IDG Romania.
Cu o dimensiune de peste 1.500 mp, care va fi extinsa pana la 3.000 mp intr-o faza urmatoare, primul datacenter Omnilogic beneficiaza de toate utilitatile necesare unui asemenea mijloc fix (protectie antiseismica, surse de utilitati complet redundante, racire mixta aer/apa, generatoare independente la nivelul puterii nominale, etc).
„Darea in functiune a acestei investitii face parte din strategia Omnilogic de a anticipa evolutiile pietei globale de tehnologie. Decizia de a investi a fost luata acum aproape trei ani, intr-un moment in care focus-ul industriei incepea, dupa aproape 30 de ani, sa se indeparteze din ce in ce mai mult de PC-ul traditional”, a adaugat directorul general al companiei.
Acesta considera ca piata romaneasca de IT, networking si comunicatii a ajuns la nivelul de maturitate necesar pentru a absorbi cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial, iar strategia companiei este puternic orientata in acest sens.
Acesta a mai spus, referitor la obiectivele de business avute in vedere, ca Omnilogic nu a intentionat si nu intentioneaza sa intre in business-ul de hosting la nivelul conceptual de baza. „Nu vom inchiria niciodata metri patrati in datacenter, si nici nu vom oferi accesul tertilor (altii decat clientii directi) la aceste facilitati”, a conchis Gabriel Marin.
Omnilogic estimeaza pentru 2008 venituri de 180 mil. $, in crestere cu 10% fata de 2007, conform reprezentantilor companiei.