- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Operatorii telecom din Romania vor fi obligati sa isi informeze mai bine clientii

13 May, 15:11 • Redactia DailyBusiness
Operatorii de telefonie din Romania vor avea, de joi, obligatia de a-si informa mai bine clientii cu privire la serviciile oferite si la tarifele practicate, una dintre noile reguli obligandu-i sa afiseze in magazine drepturile de informare ale clientilor de telefonie, a transmis miercuri ANCOM, arbitrul telecom din Romania.
Operatorii telecom din Romania vor fi obligati sa isi informeze mai bine clientii

Astfel, de joi, toti cei care vor intra in magazinele sau punctele de lucru proprii sau din retelele de distributie ale partenerilor care ofera servicii de telefonie pe baza de abonament, vor putea citi pe un afis expus in locuri usor accesibile si vizibile pentru public care sunt drepturile lor de informare in calitate de utilizatori ai serviciilor de telefonie.

Totodata, ei vor fi informati cu privire la modalitatea de solutionare a reclamatiilor, care va fi detaliata intr-un document inmanat la cerere sau la momentul incheierii contractului.

Personalul de vanzari al operatorilor trebuie sa comunice clientilor, verbal, sau daca acesta solicita, in forma tiparita ori electronica, inainte de incheierea contractului, cel putin urmatoarele informatii:

? planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe intreaga perioada contractuala initiala, precizand serviciile incluse – abonament lunar (numarul de minute/creditul inclus, daca este cazul), extra-optiuni, conectare/instalare, echipament terminal achizitionat etc, dupa caz, cu toate taxele incluse
? tarifele aplicabile pentru acces si pentru apelurile nationale, tarifele pentru apelurile efectuate in orele de varf si in afara orelor de varf (cu indicarea intervalelor orare corespunzatoare) si conditiile de utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus
? durata minima a contractului, precum si conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile, daca este cazul.

Pe parcursul derularii contractului, utilizatorul final va avea dreptul de a solicita si de a primi o factura detaliata, in care se vor regasi informatii referitoare cel putin la perioada de tarifare, tarifele percepute, gratuitatile sau reducerile de care abonatul a beneficiat, lista completa a apelurilor efectuate si receptionate, durata acestora.

In cazul in care contractul pentru furnizarea de servicii de telefonie destinate publicului este prelungit automat, iar rezilierea sa ulterioara de catre abonat presupune plata unor penalitati, operatorii vor trebui sa isi informeze abonatii prin intermediul facturii sau prin intermediul unui SMS despre data la care expira contractul si data-limita pana la care abonatul poate cere sa nu i se prelungeasca respectivul contract. Aceasta informare trebuie transmisa abonatului cu minim 15 zile si cu maxim 45 de zile inainte de expirarea contractului.

„ANCOM exista pentru a proteja utilizatorii de servicii de comunicatii. Facem acest lucru, indirect, asigurand buna functionare si concurenta pe piata de comunicatii, si direct, prin decizii ca cea care intra acum in vigoare”, a declarat Catalin Marinescu, presedintele ANCOM.

„Decizia privind informarea utilizatorilor este un pas important pentru siguranta acestora, pentru ca orice persoana sa stie exact ce cumpara si cat plateste pe piata serviciilor de telefonie. Vom avea grija ca toate prevederile acestui act sa fie respectate si vom demara actiuni de control pentru a ne asigura ca utilizatorii primesc informatiile de care au nevoie, intr-o forma accesibila si care sa le permita luarea unor decizii adecvate”, a mai spus Marinescu.

Urmărește Daily Business pe Google News